Wdrożenie nowych możliwości weryfikacji nieuprawnionych dostępów do Portalu Pasażera umożliwiło PKP Polskim Liniom Kolejowym ponowne udostępnienie opcji „Pociągi na mapie” oraz informacji o „Wszystkich aktualnych” opóźnieniach i utrudnieniach w ruchu pociągów.
Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowe poinformowała Kolejowy Portal, że spółka sukcesywnie inwestuje w rozwiązania poprawiające funkcjonalność i zwiększające bezpieczeństwo korzystania z serwisu i aplikacji Portalu Pasażera.
W związku z pojawiającymi się nowymi możliwościami weryfikacji nieuprawnionych dostępów do Portalu Pasażera, ponownie zostały udostępnione opcje: „Pociągi na mapie” oraz „Wszystkie aktualne” opóźnienia i utrudnienia w ruchu pociągów. Warto zaznaczyć, że opcje te stanowią dodatkową formę przedstawienia tych samych danych, które są dostępne w podstawowej funkcjonalności Portalu Pasażera, tj. w wyszukiwarce połączeń – dodała Janus.
Nasza rozmówczyni podkreśliła jednak, że w przypadku ponownego pojawienia się prób niewłaściwego korzystania z Portalu Pasażera, funkcjonalności mogą zostać wyłączone. Do takiej sytuacji doszło w weekend.
Z powodu pojawienia się ponownie prób niewłaściwego korzystania z Portalu Pasażera, zarządca infrastruktury wyłączył opcje: „Katalog Stacji” oraz „Wszystkie aktualne” opóźnienia i utrudnienia w ruchu pociągów – tłumaczy Janus.
Obecnie w Portalu Pasażera działają wszystkie funkcjonalności.
Przypomnijmy, że optymalizację Portalu pasażera PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły w I połowie 2022 r. Wtedy właśnie wyłączono zakładki „Pociągi na mapie” oraz „Wszystkie aktualne”. Wyłączenie funkcji wyeliminowało wówczas obciążanie Portalu Pasażera przez podmioty, które niezgodnie z obowiązującym regulaminem serwisu korzystały z tych funkcjonalności poprzez automatyczne odczytywanie danych co 30 sekund.