Szynobusy SKPL w parku taborowym Kolei Mazowieckich

Szynobusy SKPL w parku taborowym Kolei Mazowieckich

Koleje Mazowieckie wydzierżawiły dwa spalinowe zespoły trakcyjne od konsorcjum Train Go oraz SKPL Cargo.

Mazowiecki przewoźnik będzie użytkował pojazdy od 18 stycznia do 14 grudnia 2024 r.

Pojazdy będą wykorzystywane na trasie Tłuszcz – Ostrołęka – Chorzele – poinformowała „Kolejowy Portal” Donata Nowakowska, Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Kolei Mazowieckich.

Przewoźnik będzie korzystał z pojazdów typu DH1 oraz DH2. Wartość podpisanej umowy 17 stycznia 2024 r. wynosi około 1,9 mln zł netto.

O pozyskaniu spalinowych składów informowaliśmy pod koniec 2023 r. Wówczas przedstawicielka przewoźnika tłumaczyła, że problemy z obsługą połączeń w relacji Ostrołęka – Chorzele – Ostrołęka wynikają z braku dostępności sprawnych autobusów szynowych.

Dodajmy, że przewoźnik podejmuje szereg działań w celu eliminacji problemów ze spalinowymi pojazdami. 8 stycznia 2024 r. informowaliśmy, że Koleje Mazowieckie dołożyły ponad 1,67 mln zł brutto i skierowały na naprawę P4 spalinowego autobusu szynowego SA222-002. Jak wiemy, w drodze do Inowrocławia pojazd zapalił się, i nie są obecnie znane jego dalsze losy. Mocno uszkodzony skład wrócił do zaplecza technicznego spółki w Tłuszczu.

Następnie, 11 stycznia 2024 r., Województwo Mazowieckie wspólnie z przewoźnikiem ogłosiły czwarty przetarg na zakup do 9 pojazdów elektryczno-akumulatorowych. Z kolei w poniedziałek spółka poinformowała o wyborze wykonawcy naprawy pojazdu VT627-101, który w sierpniu 2023 r. na przejeździe kolejowym kat. D zderzył się z samochodem ciężarowym.