Rekordowy przejazd wielosystemowego Griffina [FILM]

Rekordowy przejazd wielosystemowego Griffina [FILM]

Newag prowadzi obecnie proces homologacyjny lokomotywy wielosystemowej E4MSUa dla PKP Intercity. Podczas testów na CMK lokomotywa osiągnęła prędkość 240 km/h.

Jak poinformował w mediach społecznościowych  nowosądecki producent, w nocy z 19 na 20 października prowadzone były jazdy testowe. Podczas jednej z prób lokomotywa E4MSUa-001 osiągnęła prędkość 240 km/h.

 

Nasz dzisiejszy wspólny sukces to tylko jeden z etapów naszej drogi. Jestem przekonany, że nadal będziemy dążyć do osiągania kolejnych rekordów i wyznaczania nowych standardów w branży kolejowej – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Zarządu Newag S.A.

Przypomnijmy, że na początku września Newag zakończył produkcję dwóch lokomotyw. Jedna rozpoczęła proces homologacyjny od wizyty w Krakowie, a druga została zaprezentowana podczas 15. edycji Targów TRAKO w Gdańsku.

Nowe lokomotywy mają być przystosowane do jazdy z prędkością nie mniejszą niż 200 km/h oraz posiadać dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski, Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii oraz Węgier. Elektrowozy będą wyposażone w urządzenia pokładowe ETCS poziomu L2. Pierwszy wielosystemowy Griffin zacznie prowadzić pociągi przewoźnika w 2024 roku.

Pod koniec października 2021 roku PKP Intercity podpisało z Newagiem umowę na zakup 10 nowych lokomotyw elektrycznych wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania.  W czerwcu 2023 r. przewoźnik skorzystał z opcji i zamówił kolejne 5 pojazdów. Dodajmy, że Newag produkuje dla PKP Intercity także 20 jednosystemowych lokomotyw