Regiojet chce jeździć z Pragi do Gdyni oraz z Wiednia do Przemyśla

Regiojet chce jeździć z Pragi do Gdyni oraz z Wiednia do Przemyśla

Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły wnioski RegioJet w sprawie uruchomienia międzynarodowych połączeń na trasie Praha hl.n. – Gdynia Główna – Praha hl.n. oraz Wien Hbf. – Przemyśl Główny – Wien Hbf.

Z Pragi do Gdyni

RegioJet zadeklarował chęć wykonywania nowej usługi przewozu osób w terminie od 11 grudnia 2022 r. do 11 grudnia 2027 r. Przewoźnik planuje realizować codziennie dwie pary pociągów kursów na trasie Praha hl.n. – Gdynia Gł. – Praha hl.n. oraz dwie pary pociągów na trasie Praha hl.n. – Wrocław Gł. – Praha hl.n.

Odjazd z czeskiej stolicy do Gdyni zaplanowano na godz. 6:55 oraz 10:55 a kurs do Wrocławia na godz. 14:55, 18:55. Ze stacji Gdynia odjazdy zaplanowano o 8:49 oraz 12:49 a z Wrocławia o 5:49 i 9:49. Podróż z Pragi nad polskie morze trwałaby około 9 godzin i 25 minut.

Jak deklaruje czeski przewoźnik przejazdy realizowane byłyby składami zestawionymi z 6-10 wagonów pasażerskich z miejscami do siedzenia ciągniętymi przez lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx.

Z Wiednia do Przemyśla

RegioJet zadeklarował chęć wykonywania nowej usługi przewozu osób w terminie od 12 grudnia 2021 r. do 12 grudnia 2026 r. Przewoźnik planuje realizować codziennie jeden kurs w obie strony przez cały roczny rozkład jazdy.

Na terenie Rzeczypospolitej Polskiej pociąg dostępny będzie wyłącznie w ruchu międzynarodowym. Dlatego w złożonym wniosku Regiojet oznaczył postoje na terenie Polski w kierunku stacji Przemyśl Główny jako „tylko do wysiadania”, natomiast w przeciwnym kierunku, tj. do stacji Wien Hbf. – jako „tylko do wsiadania”. Dotyczy to stacji: Czechowice-Dziedzice, Kraków Główny, Tarnów, Rzeszów Główny. W rezultacie pociąg będzie niedostępny w komunikacji krajowej.

Przewoźnik poinformował również, że pociąg może prowadzić grupę bezpośrednich wagonów odłączanych/dołączanych na stacji Bohumín z/do pociągów RJ 1133 (Brno-Královo Pole – Bohumín) oraz RJ 1100 (Bohumín – Brno-Královo Pole).

Ze stacji Wien Hbf. skład będzie odjeżdżał o godzinie 21:07 a do stacji Przemyśl Gł. dojedzie o 7:50. W podróż powrotną skład wyruszy o 20:45 a do stolicy Austrii dojedzie o 7:00

Planowane przejazdy będą realizowane lokomotywami  Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz składem 6-12 wagonów pasażerskich z miejscami do leżenia oraz miejscami do siedzenia.


Przypomnijmy, że w ostatnim czasie Urząd Transportu Kolejowego poinformował o złożeniu przez RegioJet wniosków na uruchomienie połączeń na trasach:

Kraków – Gdynia – Kraków

Warszawa – Wrocław – Warszawa

Wiedeń – Warszawa – Wiedeń

Warszawa – Brenner-Brennero / Landeck-Zams