W niedzielę, 30 stycznia 2022 r. zmodernizowane ED74-003 oraz ED74-004 ponownie obsługiwały pociąg IC „Wyspiański” relacji Wrocław Główny – Przemyśl Główny oraz pociąg IC „Siemiradzki” relacji Przemyśl Główny – Wrocław Główny.
Choć PKP Intercity w komunikacie informowało, że w dnu dzisiejszym tj. 30 stycznia 2022 r. z przyczyn technicznych pociąg IC 6300/1 „Wyspiański” oraz Pociąg IC 3602/3 „Siemiradzki” będą obsługiwane składem wagonowym, to jednak składy te obsługuje para zmodernizowanych „Edyt”.
Przypomnijmy, że wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy, od 12 grudnia 2021 r. jednostki ED74-003 oraz ED74-004 obsługiwały pociągi IC „Wyspiański” oraz IC „Siemiradzki” w okresie eksploatacji nadzorowanej, która zakończyła się 11 stycznia. W tym czasie oba składy każdego dnia planowo realizowały założony rozkład jazdy i tylko w jednym przypadku miała jedna podmiana jednostek na skład wagonowy. Było to jednak związane z realizację planowanych czynności.
Skierowanie zmodernizowanych składów na trasie Wrocław – Przemyśl – Wrocław wzbudziło zainteresowanie posła Frysztaka, który spytał Ministerstwo Infrastruktury czemu obsługiwały w pierwszej kolejności nieplanowaną wcześniej relację a nie ja wcześniej informowano połączenia Wrocław – Kielce – Radom – Lublin. Z przedstawionych informacji przez wiceministra infrastruktury ds. kolei wynika odcinek Wrocław – Kraków – Przemyśl został wytypowany do eksploatacji nadzorowanej składów ED74, jako linia charakteryzująca się dużym udziałem prędkości maksymalnej 160 km/h i możliwości sprawdzenia trakcji pojedynczej i ukrotnionej.
Docelowo zmodernizowane jednostki będą kursowały w relacjach Wrocław – Lublin, Lublin – Kraków, Lublin – Katowice przebiegających przez Radom i Kielce.
Zgodnie z harmonogramem umowy kolejne pojazdy powinny pojawiać się we flocie PKP Intercity w drugiej połowie 2022 r. Konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz Pesa Bydgoszczrealizuje obecnie modernizację sześciu kolejnych jednostek.