ED74 wróciły na tory z pasażerami [FILMY]

ED74 wróciły na tory z pasażerami [FILMY]

Zakończył się pierwszy dzień eksploatacji obserwowanej z pasażerami zmodernizowanych składów ED74. Popularne „Edyty” obsługują pociągi IC „Wyspiański” oraz IC „Siemiradzki”.

W ramach tzw. eksploatacji obserwowanej z pasażerami, podczas której na pokładzie producenci zapewnią całodobowe wsparcie techniczne możliwe będzie potwierdzenie w warunkach eksploatacyjnych zastosowanych rozwiązań bądź ewentualne wprowadzenie niezbędnych usprawnień w pojazdach.

Składy ED74-003 oraz ED74-004 w będą obsługiwały pociągi IC „Wyspiański” relacji Wrocław Główny (odj. 6:03) – Przemyśl Główny (przyj. 12:08) oraz pociąg IC „Siemiradzki” relacji Przemyśl Główny (odj. 13:54) – Wrocław Główny (przyj. 19:51).

Choć ostatnio PKP Intercity przedstawiło harmonogram, w którym dwa pierwsze składy miały zostać odebrane w lutym 2022 r. to przewoźnikowi  udało się zakończyć odbiory fabryczne wcześniej.

Kolejne jednostki, które już przechodzą naprawy na 5-tym poziomie utrzymania z wraz modernizacją zostaną włączone do floty przewoźnika w lipcu, następna w sierpniu. Jak wynika z szacunkowego harmonogramu w kolejnych miesiącach zmodernizowane składy będą sukcesywnie odbierane przez PKP Intercity. Ostatnia jednostka ma zostać włączona do floty spółki w czerwcu 2023 r.

Przypomnijmy, że PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz Pesa Bydgoszcz w czerwcu 2019 roku. Wartość kontraktu wynosi 274,8 mln zł brutto.

Podczas modernizacji pojazdy przechodzą istotne zmiany, które podniosą standard składów, tak aby jak najlepiej odpowiadały na potrzeby i oczekiwania pasażerów. W zmodernizowanych pociągach pasażerowie skorzystają m.in. z klimatyzacji, wygodnych foteli i Wi-Fi. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego. Ponadto w każdym składzie zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz po dwie maszyny vendingowe z napojami i przekąskami. PKP Intercity po ostatnim unieważnieniu postępowania na leasing 148 automatów vendingowych z przekąskami oraz napojami, ponownie ogłosiło zapytanie dotyczące takich maszyn. Tym razem w grę wchodzi również zakup urządzeń.

Dostawa wszystkich 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych nastąpi do czerwca 2023 roku. Docelowo pociągi mają planowo być wykorzystywane głównie na trasach Wrocław – Lublin i Wrocław – Kielce.