11 stycznia 2022 r. zakończył się przewidywany umową okres eksploatacji obserwowanej z pasażerami dwóch zmodernizowanych jednostek ED74. Pojazdy wróciły do Mińska Maz. jednak zgodnie z planem popularne „Edyty” powinny powrócić do realizacji połączeń rozkładowych jeszcze w tym miesiącu.
Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy, od 12 grudnia 2021 r. jednostki ED74-003 oraz ED74-004 obsługiwały pociągi IC „Wyspiański” relacji Wrocław Główny – Przemyśl Główny oraz pociąg IC „Siemiradzki” relacji Przemyśl Główny – Wrocław Główny.
Jak poinformowało biuro prasowe PKP Intercity, oba składy każdego dnia planowo realizowały założony rozkład jazdy.
– Tylko w jednym przypadku miała jedna podmiana jednostek na skład wagonowy. Było to związane z realizację planowanych wcześniej czynności utrzymaniowych ze strony konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz PESA Bydgoszcz – dodaje PKP Intercity.
PKP Intercity zaznacza, że umowa przewidywała jazdy obserwowane wyłącznie dwóch pierwszych składów o numerach 003 i 004.
– Wszystkie wypracowane rozwiązania będę zastosowane w kolejnych, modernizowanych jednostkach – podkreśla przewoźnik.
Zgodnie z harmonogramem umowy kolejne pojazdy powinny pojawiać się we flocie PKP Intercity w drugiej połowie 2022 r. Wykonawca realizuje obecnie modernizację sześciu kolejnych jednostek.