Dortmunder Eisenbahn odbrał pierwszą lokomotywę Vectron Dual Mode

Dortmunder Eisenbahn odbrał pierwszą lokomotywę Vectron Dual Mode

Dortmunder Eisenbahn GmbH (DE), spółka należąca do Captrain Deutschland Group i Dortmunder Hafen AG, odebrała od firmy Siemens nową lokomotywę Vectron Dual Mode. pojazd ten jest dzierżawiony od Alpha Trains.

Na początku 2023 roku do Dortmundu trafią jeszcze dwie lokomotywy z tej serii. Dzięki podwójnemu napędowi lokomotywy mogą być używane na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych. Wykorzystując nowoczesny tabor, Captrain zwiększa wydajność kolei i stale zmniejsza emisję CO2.

We współpracy z Alpha Trains Grupa Captrain Deutschland inwestuje dalej w zrównoważoną logistykę kolejową, dzięki czemu w przyszłości będzie mogła jeszcze bardziej elastycznie reagować na wymagania klientów. Od stycznia 2023 r. nowa lokomotywa pracująca w dwóch trybach będzie kursować pięć razy w tygodniu między Mühlheim an der Ruhr a Brake (Unterweser) w pobliżu Bremy, aby transportować duże rury z zakładu Europipe do portu śródlądowego w Dolnej Saksonii. Dwie dodatkowe lokomotywy, które mają zostać dostarczone w styczniu, jeszcze bardziej wzmocnią flotę Dortmunder Eisenbahn. Przy długości nieco poniżej 20 metrów i maksymalnej sile trakcyjnej na obręczy koła wynoszącej 2400 kW w trybie elektrycznym i 2000 kW w trybie diesla, 4-osiowe pojazdy mogą osiągnąć prędkość maksymalną do 160 km/h. Na liniach zelektryfikowanych mogą pracować przy napięciu przewodu jezdnego do 15 kV. Ich maksymalna siła pociągowa przy ruszaniu wynosi 300 kN.

Lokomotywa została uroczyście przekazana przez Stephana Wegerta, dyrektora handlowego Alpha Trains, dyrektorom zarządzającym Dortmunder Eisenbahn GmbH, Janowi Läzerowi i dr. Rolandowi Kitschlerowi. w Siemens Rail Service Center w Monachium-Allach.

Dzięki pierwszej dwusilnikowej lokomotywie w Dortmunder Eisenbahn, Captrain wzmacnia swoją pozycję niezawodnego partnera logistycznego dla klientów przemysłowych z Zagłębia Ruhry, którzy chcą uczynić swój łańcuch dostaw jeszcze bardziej elastycznym i obniżającym emisje – powiedział Jan Läzer, dyrektor zarządzający Dyrektor Dortmunder Eisenbahn.

Grupa Captrain Deutschland dysponuje flotą ponad 200 lokomotyw.