Czy wróci bezpośrednie połączenie z Głogowa do Warszawy?

Czy wróci bezpośrednie połączenie z Głogowa do Warszawy?

Poseł Wojciech Zubowski skierował do ministra infrastruktury interpelację dotyczącą bezpośredniego połączenia kolejowego między Głogowem a Warszawą. Z odpowiedzi resortu wynika, że nie nastąpi to szybko.

Do mojego biura poselskiego zgłaszają się mieszkańcy Głogowa i powiatu głogowskiego z prośbą o interwencję w sprawie bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Głogów-Warszawa. Od grudnia ubiegłego roku nastąpiło zawieszenie połączenia TLK Konopnicka między Zieloną Górą a Warszawą, a tym samym likwidacja jedynego bezpośredniego połączenia kolejowego Głogowa ze stolicą. Według ówczesnych zapewnień miało być to czasowe zawieszenie niniejszego połączenia. Niestety do dnia dzisiejszego nie udało się go przywrócić – czytamy w interpelacji posła Zubowskiego.

Jak podkreśla, obecnie głogowianie mogą dostać się do Warszawy koleją jedynie z przesiadką – w zależności od wybranego kierunku – jedną lub dwiema.

Dla przykładu najszybsze połączenie pomiędzy dwoma miastami to połączenie z 2 przesiadkami – w Lesznie i Poznaniu. Łączny czas dojazdu to ponad 5 godzin – zaznacza.

Poseł zapytał w interpelacji czy jest planowane przywrócenie pociągu lub względnie uruchomienie innego alternatywnego połączenia.

Nie zakłada się przywracania kursowania pociągu „Konopnicka” na odcinku Wrocław – Zielona Góra przez Głogów z uwagi na zbliżający się termin otwarcia przez PKP PLK linii kolejowej nr 358. W związku z powyższym pociągi, łączące Zieloną Górę z Warszawą, kursować będą swoją podstawową najkrótszą trasą przez Zbąszynek i Poznań – odpowiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Przedstawiciel resortu dodał, że Ministerstwo Infrastruktury wraz z operatorem oraz zarządcą infrastruktury kolejowej, (…), nie są w stanie zapewnić bezpośredniości pomiędzy wszystkimi stacjami zatrzymań pociągów PKP Intercity.

Ewentualne uruchomienie nowego bezpośredniego połączenia Głogowa z Warszawą możliwe byłoby do rozważenia po pozyskaniu przez PKP Intercity lokomotyw hybrydowych. W docelowym kształcie, w perspektywie roku 2030, planowane są 2 pary połączeń relacji Zielona Góra – Głogów – Leszno – Ostrów Wlkp. – Warszawa – zaznaczył wiceminister.

Jednocześnie podkreślił, że podróżni z Głogowa mają do dyspozycji osiem połączeń dalekobieżnych, dzięki którym mogą dotrzeć do takich ośrodków jak Wrocław, Opole, Kraków, Katowice, Przemyśl, Szczecin, Kołobrzeg, Świnoujście, Lublin czy Rzeszów.