W 2023 r. ED250 nie będzie realizowało połączeń międzynarodowych

W 2023 r. ED250 nie będzie realizowało połączeń międzynarodowych

Jak już informowaliśmy, Alstom uzyskał dokumenty dopuszczające pojazdy serii ED250 na niemieckiej oraz czeskiej sieci kolejowej. Mimo tego PKP Intercity nie wykorzysta tego taboru w 2023 r. w połączeniach międzynarodowych.

PKP Intercity umowę na dostawę składów Pendolino podpisało w maju 2011 r. Wartość kontraktu wyniosła 665 mln euro. Obejmował on dostawę 20 pociągów mogących rozwijać prędkość do 250 km/godz., budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat. Dodatkowo pojazdy miały uzyskać dopuszczenie na terenie Austrii, Niemiec i Czech. Pierwotnie miało to nastąpić na wiosnę 2020 roku.

Opóźnienie w procesie wynikało z sytuacji pandemicznej, wprowadzenia czwartego pakietu kolejowego, a także wypadku podczas testów.

Uzyskanie homologacji potwierdziła nam biuro prasowe przewoźnika.

Potwierdzamy, że Alstom poinformował PKP Intercity o uzyskaniu dokumentów dopuszczających pojazdy serii ED250 na niemieckiej sieci kolejowej oraz na czeskiej sieci kolejowej. Aktualnie Alstom jest jeszcze w trakcie realizacji czynności homologacyjnych i uzyskania zezwolenia dla obszaru Austrii – poinformowała „Kolejowy Portal” Marta Ziemska

Jak dodała przedstawicielka przewoźnika, w rozkładzie jazdy na rok 2023 PKP Intercity nie ma zaplanowanych tras zagranicznych z wykorzystaniem pociągów ED250.

Dodajmy, że przewoźnik będzie mógł wykorzystywać składy ED250, na trasach zagranicznych bez zgody CUPT dopiero od sierpnia 2025 roku. Wtedy to kończy się umowa o dofinansowanie zakupu pojazdów ze środków unijnych, która określała na jakich trasach będą jeździły jednostki.