Jeden rok, 2 miesiące i 24 dni musieli czekać wykonawcy na rozstrzygnięcie postępowania na wykonanie naprawy okresowej P5 oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/Z1B PRM. PKP Intercity unieważniło przetarg.
Przedmiot zamówienia podzielony był na trzy części. Część 1 dotyczyła wykonania naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 8 wagonów osobowych typu Z1A. Część 2 obejmowała prace przy 26 wagonów typu Z1B, które po wykonanych pracach będą przedziałowymi drugiej klasy (typ Z1B). Cześć 3 dotyczyła 6 wagonów typu Z1B przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. Po wykonanej naprawie wraz z odnowieniem wagony osobowe będą wagonami drugiej klasy osobowymi przedziałowymi przystosowanymi do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się (PRM).
W postępowaniu zgłosiło się pięciu wykonawców. Niestety wszystkie oferty przekroczyły zaplanowany budżet, w sumie o ponad 28 mln zł brutto.
Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik przeznaczył łącznie 176,874 mln zł brutto z czego:
- dla części 1 – 34 587 600,00 zł brutto,
- dla części 2 – 115 607 700,00 zł brutto
- dla części 3 – 26 678 700,00 zł brutto
Jak czytamy w komunikacie, PKP Intercity unieważniło postępowanie, ze względu na okoliczność, iż ceny najkorzystniejszej oferty, zarówno łącznie, jak i w poszczególnych częściach przewyższają kwoty, jakie przewoźnik zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, jak i poszczególnych części zamówienia.