Pięciu wykonawców zainteresowanych modernizacją 40 wagonów Z1A/Z1B/ Z1B PRM PKP Intercity

Pięciu wykonawców zainteresowanych modernizacją 40 wagonów Z1A/Z1B/ Z1B PRM PKP Intercity

PKP Intercity otworzyły oferty w przetargu na wykonanie naprawy okresowej P5 oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/ Z1B PRM.  Zgłosiło się pięciu wykonawców. Niestety wszystkie oferty przekroczyły zaplanowany budżet, w sumie o ponad 28 mln zł brutto.

Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik przeznaczył 176,874 mln zł brutto z czego:

  • dla części 1 – 34 587 600,00 zł brutto,
  • dla części 2  – 115 607 700,00 zł brutto
  • dla części 3 –  26 678 700,00 zł brutto.

Oferta złożona przez H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych wygląda następująco :

  • Część nr 1 – 47 615 760,00 zł brutto,
  • Część nr 2 – 143 558 220,00 zł brutto
  • Część nr 3 – 34 032 870,00 zł brutto
    • w sumie 225 206 850 zł brutto

Przedsiębiorstwo z Poznania zadeklarowało, że termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów jednego wagonu wyniesie 60 dni kalendarzowych a okres gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę określił na 37 miesięcy.

Kolejną ofertę złożyło konsorcjum:Mag-Train z Piaseczna oraz POZBUD S.A. z Poznania. Oferty przedstawiają się następująco:

  • Część nr 1 – 41 524 800,00 zł brutto
  • Część nr 2 – 132 560 298,00 zł brutto
  • Część nr 3 – 33 900 030,00 zł brutto
    • w sumie 207 985 128 zł brutto

Konsorcjum naprawę jednego wagony chce wykonać w 70 i a okres gwarancji i rękojmi będzie wynosiło 39 miesięcy.

Trzecią ofertę złożyło konsorcjum Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz, które złożyło następujące oferty:

  • Część nr 1 – 54 088 512,00 zł brutto
  • Część nr 2 – 152 730 084,00 zł brutto
  • Część nr 3 – 43 333 884,00 zł brutto
    • w sumie 250 152 480,00 zł brutto

Konsorcjum zadeklarowało wykonanie naprawy jednego wagonu w terminie 70 dni kalendarzowych, a przewoźnik otrzyma 3-letnią gwarancję i rękojmię za wykonaną usługę.

Czwarta oferty, złożona przez MRTrain z Bydgoszczy dotyczy części 1 wycenionej na 38 612 160,00 zł brutto, przy deklaracji 60 dni naprawy jednego wagonu i 4-letniej gwarancji oraz części 3 wycenionej na 31 173120,00 zł brutto przy 65 dniach naprawy i 44 miesiącach gwarancji. W sumie oferta bydgoskiego przedsiębiorstwa wyniosła 69 785 280,00 zł brutto.

Piąta ofertę złożył Newag i dotyczyła ona tylko części nr 2. Firma swoją pracę wyceniła na 157 661 400,00 zł brutto i zadeklarowała termin naprawy jednego wagonu niewynoszący 70 dni oraz 3-letnią gwarancję.

Z opublikowanych danych wynika, że najkorzystniejsza oferta złożoną na część 1 wyniosła 38 612 160,00 brutto i była o 4 024 560,00 zł brutto wyższa od zaplanowanej przez PKP Intercity. W części 2 najkorzystniejsza oferta wyniosła 132 560 298,00 zł brutto i przekroczyła budżet o 16 952 598,00 zł brutto. W części 3 najkorzystniejsza propozycja wyniosła 33 900 030,00 a i tak 7 221 330,00 zł brutto przekroczyła kwotę jaką przewoźnik chciał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Oferty przekroczy budżet w sumie o 28 198 488,00 zł brutto. Jest to i tak lepszy wynik, niż przy poprzednim postępowaniu gdzie oferty jakie otrzymał przewoźnik przekroczy budżet w sumie o 66 mln zł brutto.

Przedmiotem zamówienia było wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/Z1B PRM był podzielony na 3 części

Część 1 dotyczyła wykonania naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 8 wagonów osobowych typu Z1A. Po wykonanej naprawie wraz z odnowieniem wagony osobowe będą przedziałowymi wagonami pierwszej klasy (typ Z1A)

Część 2 obejmowała wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 26 wagonów typu Z1B, które po wykonanych pracach będą przedziałowymi drugiej klasy (typ Z1B).

Część 3 dotyczyła naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 6 wagonów typu Z1B przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. Po wykonanej naprawie wraz z odnowieniem wagony osobowe będą wagonami drugiej klasy osobowymi przedziałowymi przystosowanymi do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się (PRM).

Przy wyborze wykonawcy PKP Intercity będzie brało pod uwagę trzy kryteria: okres gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę – waga: 10 pkt, termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów jednego wagonu – waga: 10 pkt oraz cena – waga: 80

Jest to już trzecie postępowanie dotyczące modernizacji 40 wagonów Z1A/B . Pierwszy został unieważniony z uwagi na brak ofert.  Drugie postępowanie zostało unieważnione w połowie listopada 2020 r.