PKP Intercity: blisko 2,5 mln podróżnych w okresie świąteczno-noworocznym

PKP Intercity: blisko 2,5 mln podróżnych w okresie świąteczno-noworocznym

W okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz Sylwestra z usług PKP Intercity skorzystało prawie 2,5 mln pasażerów. Tak wysoka liczba podróżnych to kontynuacja trendu wzrostowej frekwencji w składach dalekobieżnego przewoźnika.

Podobnie jak w poprzednich latach, Święta Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok wiązały się z wysoką frekwencją w pociągach PKP Intercity. Od środy 20 grudnia 2023 roku do wtorku 2 stycznia 2024 roku pociągami PKP Intercity podróżowało blisko 2,5 mln pasażerów. Składami narodowego przewoźnika podróżowało średnio około 178 tys. osób dziennie. Najwięcej pasażerów spółka przewiozła w piątek 22 grudnia –  na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało tego dnia 226 tys. osób.

Obsłużenie tak dużej liczby pasażerów było możliwe dzięki dodatkowego wsparcia taboru. Przewoźnik w okresie 22 grudnia – 2 stycznia wzmocnił 734 pociągi dodatkowymi 1022 wagonami, które kursowały na najbardziej popularnych trasach. Dodatkowe wagony pojawiły się w składach wyruszających m.in. z Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Katowic, Szczecina, Lublina czy Przemyśla, których destynacją były inne duże miasta lub popularne ośrodki turystyczne, jak np. Kołobrzeg czy Zakopane. PKP Intercity sięgnęło również po nietypowe na kolei rozwiązania dołączając klasyczne wagony do spalinowych zespołów trakcyjnych, które obsługiwały połączenie TLK Wetlina 22 grudnia 2023 roku, a także TLK Bieszczady 1 stycznia 2024 r. Ponadto na niektórych trasach kursowały pociągi zestawione z dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. W podwójnej trakcji pojechały pociągi relacji Białystok – Wrocław, Wrocław – Warszawa czy Zakopane – Warszawa.

Podróże ułatwiły także dodatkowe terminy kursowania niektórych pociągów. Na tory w święta wyjechał IC Esperanto rel. Warszawa – Białystok, IC Łukasiewicz, kursujący na trasie Kraków – Przemyśl oraz IC Zatoka rel. Poznań – Gdynia. Przewoźnik uruchomił również dodatkowy pociąg IC Chełmianin BIS, który połączył Warszawę z Lublinem. Wybrane składy pojechały
w wydłużonej relacji. Pociąg EIP 3840, kursujący z Krakowa do Gdyni pojechał do Kołobrzegu, podobnie, jak TLK Lubomirski. Z kolei trasa IC Lednica rel. Gdynia Główna – Poznań Główny, została wydłużona do Wrocławia.