PKP Intercity podpisało historyczną umowę na zakup 63 wielosystemowych lokomotyw. Dzięki temu kontraktowi w ciągu kilku najbliższych lat przewoźnik będzie dysponował flotą 78 przynajmniej elektrowozów, zdolnych poruszać się z prędkością do 200 km/h. Na jakich trasach spotkamy zakupione pojazdy?
Musimy myśleć przyszłościowo. Te lokomotywy muszą być eksploatowane przez kilkadziesiąt lat, a pamiętajmy, że w Polsce planowane są linie z zasilaniem 25 kV – powiedział w rozmowie z „Kolejowym Portalem” Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
Zakupione pojazdy, podobnie jak zakontraktowane wcześniej 15 sztuk, muszą uzyskać dopuszczenie do eksploatacji w sześciu krajach, tj. w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w system ETCS poziomu drugiego.
Czy to oznacza zagraniczną ekspansję PKP Intercity?
Taką mamy nadzieję, cały czas myślimy o tym, i nasze plany będą takie, aby się rozwijać – zaznaczył Oniszczuk.
Przedstawiciel przewoźnika dodał, że spółka ma w planach zwiększenie połączeń międzynarodowych wyjeżdżających z Polski.
Wiemy, że istnieje taka potrzeba, i chcemy do tego dążyć – podkreślił Jarosław Oniszczuk.
Członek zarządu PKP Intercity nie wyklucza także udziału spółki w przetargach poza granicami Polski, np. w Czechach.