Koleje Mazowieckie borykają się ze zbyt małą ilością taboru spalinowego. Choć dzierżawa dwóch szynobusów poprawiła sytuację na linii Ostrołęka – Chorzele, to teraz problemy występują w relacji Kutno – Sierpc.
Przewoźnik próbuje ratować sytuację na tej linii i na odcinku Kutno – Płock kursują pociągi zestawienie z elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Tylko w piątek 16 lutego 2024 Koleje Mazowieckie odwołały 16 połączeń na linii R31 Kutno – Płock – Sierpc, za które uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa:
- pociąg 51340 relacji Sierpc (05:15) – Kutno (07:09) został odwołany w całej relacji.
- pociąg 15343 rel. Kutno (07:22) – Sierpc (08:49) został odwołany w całej relacji.
- pociąg 51346 rel. Sierpc (10:40) – Kutno (12:06) został odwołany w całej relacji.
- pociąg 15349 rel. Kutno (13:47) – Sierpc (15:26) został odwołany w całej relacji.
- pociąg 51360 rel. Sierpc (04:25) –Płock (05:00) został odwołany w całej relacji.
- pociąg 15361 rel. Płock (05:35) – Sierpc (06:15) został odwołany w całej relacji.
- pociąg 51342 rel. Sierpc – Kutno został odwołany na odcinku Sierpc (06:27) – Płock (07:01).
- pociąg 15341 rel. Kutno -Sierpc został odwołany na odcinku Płock (07:06) – Sierpc (07:41).
- pociąg 51344 rel. Sierpc – Kutno został odwołany na odcinku Sierpc (09:10) – Płock (09:44).
- pociąg 15345 rel. Kutno -Sierpc został odwołany na odcinku Płock (09:42) – Sierpc (10:22).
- pociąg 51348 rel. Sierpc – Kutno został odwołany na odcinku Sierpc (12:00) – Płock (12:39).
- pociąg 15347 rel. Kutno -Sierpc został odwołany na odcinku Płock (12:21) – Sierpc (13:02).
- pociąg 51352 rel. Sierpc – Kutno został odwołany na odcinku Sierpc (15:35) – Płock (16:09).
- pociąg 15351 rel. Kutno – Sierpc został odwołany na odcinku Płock (16:17) – Sierpc (16:51).
- pociąg 15355 rel. Kutno -Sierpc został odwołany na odcinku Płock (18:49) – Sierpc (19:24).
- pociąg 51356 rel. Sierpc – Kutno został odwołany na odcinku Sierpc (19:42) – Płock (20:16).
Przypomnijmy, że w stycznia Koleje Mazowieckie pozyskały dwa szynobusy od SKPL Cargo. Pojazdy obsługują połączenia kolejowe na trasie Tłuszcz – Ostrołęka – Chorzele.
Mazowiecki przewoźnik boryka się z problemem niewielkiej liczby czynnych pojazdów spalinowych. Wynika to m.in. z planowanych napraw w P4, zdarzeń losowych czy wypadków drogowych, których w ostatnim czasie zdarzyło się sporo. Na dodatek, we wtorek, 16 stycznia 2024 r., doszło do pożaru szynobusu SA222-002, który właśnie był w drodze na naprawę w P4 do Inowrocławia.
Przewoźnik podejmuje szereg działań w celu eliminacji problemów, spółka podpisała umowę na naprawę powypadkową pojazdu VT627-101. Koszt prac przy ponad 40-letniej jednostce to ponad 2,3 mln zł brutto.