PKP Intercity unieważniło przetarg na wykonanie napraw okresowych P4 15 sztuk lokomotyw elektrycznych serii EP09 z opcją napraw do 7 kolejnych sztuk. Nie zgłosił się żaden wykonawca.
Na sfinansowanie zamówienia podstawowego przewoźnik przeznaczył 29 914 991,62 zł brutto oraz 43 875 321,04 z prawem opcji.
Przewoźnik wymagał aby wykonanie naprawy rewizyjnej jednej lokomotywy trwało nie dłużej niż 70 dni kalendarzowych. Spółka oczekiwała także udzielenia rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie przez okres nie krótszy niż 21 miesięcy dla całego pojazdu.
Wszystkie prace, w tym także w zakresie prawa opcji miały zostać wykonane w okresie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Przypomnijmy, że na początku grudnia 2020 r. spółka ogłosiła przetarg na 50 napraw P4 lokomotyw EP09. W postępowaniu podzielonym na dwa zadania wpłynęły dwie oferty. Z powodu przekroczenia zaplanowanego budżetu na sfinansowanie prac, PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg tylko w części nr 2 . Pod koniec czerwca 2021 r. Olkol i PKP Intercity podpisały umowę na realizację napraw okresowych P4 20 sztuk lokomotyw EP09 + 5 sztuk jako opcja.
Przewoźnik, myśli również nad naprawami P5 lokomotyw EP09. PKP Intercity opublikowało w tej sprawie zaproszenie do złożenia informacji dotyczącej ceny za wykonanie prac.