Newag i Olkol chcą wykonać naprawy P4 lokomotyw EP09

Newag i Olkol chcą wykonać naprawy P4 lokomotyw EP09

PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na wykonanie 40 napraw na 4-tym poziomie utrzymania lokomotyw elektrycznych serii EP09, z możliwością rozszerzenia zamówienia o wykonanie 10 kolejnych napraw.

Zamówienie zostało podzielone na dwie części. Zarówno I jak i II  część przetargu dotyczą  wykonania napraw na 4-tym poziomie utrzymania po 20 lokomotyw elektrycznych serii EP09 z prawem opcji polegającym na możliwości zlecenia wykonania naprawy na 4-tym poziomie utrzymania dodatkowych 5 pojazdów.

Przy wyborze oferty PKP Intercity będzie kierowało się trzema kryteriami:  terminem wykonania naprawy jednej lokomotywy – 10 pkt,  okresem rękojmi i gwarancji – 10 pkt oraz ceną  – 80 pkt.

Przewoźnik na sfinansowanie zamówienia przeznaczyło dla każdego z zadań kwotę w wysokości 49 858 319,37 zł brutto (z prawem opcji) oraz 39 886 655,50 zł brutto (bez prawa opcji). W sumie daje to kwotę 99 716 638,74 zł brutto.

W zadaniu nr 1 jedyną ofertę złożył Newag, który za realizację prac chciał 59 242 110,21 zł brutto (z prawem opcji) oraz 47 393 688,17 zł brutto (bez prawa opcji).

W zdaniu nr 2 oprócz Newagu, który zaproponował takie same kwoty, oferty złożył także Olkol. Firma z Oleśnicy wyceniła swoją pracę na kwotę 48 746 007,00 zł brutto (z prawem opcji) oraz 38 996 805,60 zł brutto (bez prawa opcji).

Jeśli chodzi o pozostałe kryteria to Newag okres gwarancji i rękojmi określił na 21 miesięcy kalendarzowych a termin wykonania naprawy rewizyjnej jednej lokomotywy ustalił na 70 dni kalendarzowych. Olkol zaoferował przewoźnikowi aż 60 miesięczną gwarancję oraz krótszy bo wynoszący 63 dni czas naprawy jednej lokomotywy EP09.

Dziś miało nastąpić otwarcie ofert na wykonanie napraw na 4-tym poziomie utrzymania 8 lokomotyw elektrycznych serii EP08. Termin składania został przesunięty na 17 marca 2021 r.