Dopiero po roku od otwarcia ofert, PKP Intercity rozstrzygnęło na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją i przeglądu na 3. poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A / 111A. Prace wykona FPS H. Cegielski.
Postępowanie zostało ogłoszone 20 listopada 2020 r. a otwarcie ofert nastąpiło 9 marca 2021 r. Początkowo przewoźnik na wykonanie prac przeznaczył 424 534 500 zł brutto. Zgłosiło się dwóch wykonawców z czego jedna z nich mieści się w budżecie.
Przez wiele miesięcy nic specjalnego nie działo się w sprawie rozstrzygnięcia postępowania. W sierpniu 2021 r. spółka poinformowała, że wszyscy potencjalni wykonawcy przedłużyli termin związania złożonymi przez siebie ofertami.
Przełom nastąpił, 18 listopada 2021 roku kiedy to przewoźnik odrzucił ofertę Konsorcjum Mag-Train Sp. z o.o. (Lider) oraz Pozbud (Partner). Już wtedy Konsorcjum rozpoczęło analizę uzasadnienie decyzji PKP Intercity zasadność skorzystania z przysługującego prawa do odwołania się od decyzji w KIO i sprawa trafiła na wokandę. Ostatecznie przed KIO zapadła decyzja o oddaleniu odwołania złożonego przez konsorcjum Mag-Train i Pozbud. Także konsorcjum zrezygnowało z dalszej walki o kontrakt.
Drugą ofertę złożyła spółka H. Cegielski -Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania, która zaproponowała 494 829 000 zł brutto, 37 miesięcy gwarancji oraz 95 dni kalendarzowych na wykonanie naprawy wraz z modernizacją jednego wagonu.
Dziś PKP Intercity poinformowało, że oferta poznańskiej firmy została uznana, za najkorzystniejszą.