Trwa postępowanie odwoławcze w przetargu na modernizacje 90 wagonów PKP IC

Trwa postępowanie odwoławcze w przetargu na modernizacje 90 wagonów PKP IC

Już dwie rozprawy odbyły przed Krajową Izbą Odwoławczą w związku z odrzuceniem przez PKP Intercity oferty konsorcjum Mag Train i Pozbud na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie wraz z modernizacją i przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A/111A.

Pierwsza rozprawa odbyła się w środę 8 grudnia 2021 r. Dzień później zarząd spółki Pozbud opublikował dodatkowe informacje dotyczące postępowania.

Jak czytamy w komunikacie, PKP Intercity w dniu 18 listopada 2021 r. odrzucił ofertę złożoną przez konsorcjum oraz zaniechał wyboru oferty jako najkorzystniejszej, argumentując decyzję istniejącą w opinii Zamawiającego niezgodnością oferty złożonej przez Konsorcjum w wymaganiami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

– Zdaniem konsorcjum niezgodność, o której mowa powyżej nie występuje, a decyzja o odrzuceniu oferty wynika z błędnej interpretacji przez PKP Intercity stanowiska konsorcjum wyrażonego w toku postępowania przetargowego w zakresie zarówno gotowości jak i możliwości wykonania zobowiązań wynikających z umowy, tj. uzyskania dokumentów uprawniających do eksploatacji pojazdu kolejowego na infrastrukturze kolejowej na terenie RP, w tym przeprowadzenia pełnego badania modernizowanych wagonów oraz koniecznej certyfikacji. Konsorcjum przystępując do przetargu wyraziło pełną gotowość do realizacji zadania zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ oraz przepisami prawa co następnie potwierdziło w roku korespondencji z zamawiającym (błędnie zinterpretowanej), który to fakt stanowi podstawę złożonego w dniu 29 listopada br. w KIO odwołania – wskazuje zarząd Pozbud.

Druga rozprawa jeszcze bez ogłoszenia orzeczenia odbyła się 16 grudnia 2021 r.

Przypomnijmy, że na wykonanie prac przewoźnik przeznaczył 424 534 500 zł brutto. Konsorcjum Mag-Train z Piaseczna oraz Pozbud z Poznań złożyło ofertę w kwocie 391 767 300 zł brutto. Dodatkowo konsorcjum zaproponowało 42 miesiące gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę oraz zadeklarowało wykonanie modernizacji jednego wagonu w terminie 95 dni kalendarzowych. Drugą ofertę złożyła spółka H. Cegielski -Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania, która zaproponowała 494 829 000 zł brutto.