Zgodnie ze strategią taborową, PKP Intercity do 2030 r. chce dysponować 43 składami, zdolnymi poruszać się z prędkością do 250 km/h. Przewoźnik wkrótce ogłosi przetarg na dostawę takich pojazdów.
To jest bardzo duże wyzwanie techniczne, aby odpowiednio opisać przedmiot zamówienia. Liczymy, że jeszcze w tym roku, ewentualnie na początku przyszłego, takie zamówienie zostanie ogłoszone – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes PKP Intercity, podczas listopadowego spotkania z dziennikarzami.
Wiceprezes przewoźnik zaznaczył, że spółka chce mieć dobrze przygotowane dokumenty do postępowania, aby otrzymać jak najwięcej ofert, a dzięki temu i najlepszą cenę.
Zakup taboru to także odpowiedź PKP Intercity na zapowiedź zarządcy infrastruktury o podwyższeniu od grudnia 2025 r. prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h.
Wzrost prędkości pozwoli wytrasować nam pociągi z Warszawy do Katowic i z Warszawy do Krakowa w czasie poniżej dwóch godzin. Dzięki temu będziemy bić każdy rodzaj naszej konkurencji, zarówno transport lotniczy jak i drogowej – mówił Tomasz Gontarz podczas kwietniowego Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Przewoźnik zamierza sfinansować zakup pojazdów ze środków własnych.