Syndyk ZNTK Oleśnica nadal szuka nowego właściciela

Syndyk ZNTK Oleśnica nadal szuka nowego właściciela

Syndyk masy upadłości Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Oleśnicy w upadłości po raz kolejny przedłużył termin składania ofert oraz wpłaty wadium w przetargu na sprzedaż przedsiębiorstw. Oferty można składać do 11 stycznia 2024 r., do godziny 15:00.

Syndyk przypomina, żeprzedmiotem działalności Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Oleśnicy S.A. były usługi remontowo – naprawcze oraz przeglądy lokomotyw elektrycznych, ze szczególnym uwzględnieniem lokomotyw serii EU/EP07.

W skład przedsiębiorstwa, położonego w Oleśnicy przy ul. Moniuszki 20, wchodzą:

  • prawo użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej w granicach działek nr 6/21, 6/22, 6/24, 6/27 AM-74 obręb Oleśnica, powiat oleśnicki, województwo dolnośląskie o łącznej powierzchni 29 391 m2 oraz prawo własności budynków i budowli stanowiących odrębny przedmiot własności (malarnia elektrowozów, hala „F”, niedokończona hala magazynowa, bocznica kolejowa)
  • prawo użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej w granicach działek nr 6/28, 6/30 AM–74 obręb Oleśnica, powiat oleśnicki, województwo dolnośląskie, o łącznej powierzchni 104 094 m2 oraz prawo własności budynków przemysłowych (produkcyjno-magazynowych) stanowiących odrębny przedmiot własności
  • prawo użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej w granicach działki nr 6/29 AM–74, obręb Oleśnica, powiat oleśnicki, województwo dolnośląskie, o powierzchni 2 861 m2 oraz prawo własności budynku (budynek biurowy) stanowiącego odrębny przedmiot własności
  • prawo użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej stanowiącej drogę dojazdową o łącznej powierzchni 1 398 m2.

Łączna powierzchnia działek wynosi 137 744 m2 oraz łączna powierzchnia użytkowa budynków (hal produkcyjno-magazynowych oraz budynków biurowych) wynosi 56 061,69 m2.

syndyk jako atuty lokalizacji przedsiębiorstwa wymienił m.in.

  • położenie nieruchomości blisko granic z Czechami i Niemcami
  • bliskość Wrocławia, który jest dużym węzłem kolejowym, z lotniskiem międzynarodowym oraz zapleczem badawczo-rozwojowym Politechniki Wrocławskiej i Międzynarodowej Wyższej Szkoły Logistyki i Transportu we Wrocławiu.
  • dobre skomunikowanie Przedsiębiorstwa z linią kolejową – nieruchomości usytuowane są bezpośrednio przy linii kolejowej nr 143 z bezpośrednim czynnym zjazdem na teren nieruchomości oraz bliska lokalizacja drogi ekspresowej S8 z dwoma zjazdami Oleśnica Zachód i Północ oraz autostrady A-4.

Niezmiennie,  od lipca 2023 r. cena wywoławcza opiewa na kwotę 16 801 200 zł. Początkowo syndyk oczekiwał nie mniej niż 18 901 350,00 zł.

Przypomnijmy, że przez wiele lat na terenie należącym do ZNTK Oleśnica działał Olkol, która zajmowała się wykonywaniem napraw P4 różnych typów lokomotyw PKP Intercity. Spółka wygrała nawet duży przetarg i podpisała we wrześniu 2020 r. umowę na modernizację 20 lokomotyw EU/EP07 do prędkości 160 km/h. Problemy firmy sprawiły, że narodowy przewoźnik zerwał umowę i zaczęto szukać innych rozwiązań. Ostatecznie PKP Intercity porzuciło pomysł modernizacji starych lokomotyw i ogłosiło przetarg na dostawę nowych 20 jednosystemowych lokomotyw o prędkości do 160 km/h. Przetarg wygrał Newag, a umowę o wartości ponad 500 mln zł brutto podpisano w marcu 2023 r.  Pierwsza lokomotywa została odebrana 13 grudnia, a dwa kolejne Griffiny trafiły do PKP Intercity 21 grudnia. Wszystkie trzy lokomotywy z nowego zamówienia prowadzą już regularne połączenia przewoźnika.