Belgijskie lokomotywy, które w sierpniu 2022 r. sprowadziła do Polski spółka Seville Rail Rent nie będą jeździły dla PKP Intercity. Przewoźnik unieważnił czwarty przetarg dotyczący dzierżawy 10 elektrowozów.
Przypomnijmy, że w sierpniu PKP intercity ogłosiło czwarty przetarg na dzierżawę 10 lokomotyw elektrycznych. Podobnie jak w przypadku poprzednich postępowań, przewoźnik chciał wydzierżawić 6 lokomotyw o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h oraz cztery o prędkości eksploatacyjnej minimum 125 km/h. Zamówienie było podzielone na pięć zadań. Spółka oczekiwała także świadczenia usług utrzymania pojazdów.
Jak poinformował przewoźnik, do upływu terminu składania ofert, w postępowaniu nie złożono żadnej oferty.
W poprzednich przetargach ofertę składa ta sama firma, spółka Seville Rail Rent Krzysztof Oziembłowski z Gorzowa Wielkopolskiego, która sprowadziła z Belgii do Polski 12 lokomotyw elektrycznych HLE21.
Pierwsze postępowanie zostało unieważnione z uwagi na jej niezgodność z warunkami zamówienia, a drugie z uwagi na nieprawidłowe wniesienie wadium na wszystkie pięć części zamówienia. W trzecim przetargu nie poinformowało o przyczynach. Przewoźnik w uzasadnianiu podał jedynie, że badanie oferty wykazało, że podlega ona odrzuceniu we wszystkich częściach zamówienia.