Jak dowiedział się „Kolejowy Portal” PKP Intercity podjęło decyzję o sprzedaży 24 lokomotyw serii EU07/EP07 wycofanych z eksploatacji.
Pod koniec marca 2023 r. zarząd przewoźnika podjął uchwałę, w której postanowiono wybrane pojazdy postawić w stan likwidacji z powody wycofania ich z użytkowania na skrytek utraty przydatności gospodarczej.
Zapytaliśmy PKP Intercity kiedy planowane jest ogłoszenie przetargu w sprawie sprzedaży lokomotyw.
Przetarg na sprzedaż lokomotyw EU07 i jednej EP07 zostanie ogłoszony do końca drugiego kwartału 2023 – odpisała krótko Justyna Moskalewicz-Aderek z biura prasowego PKP Intercity
Chodzi o następujące lokomotywy
- EU07-013, wyprodukowana w 1967 r., ostatnia naprawa P4 w 2017 r.
- EU07-015, wyprodukowana w 1967 r., ostatnia naprawa P4 w 2016 r.
- EU07-040, wyprodukowana w 1968 r., ostatnia naprawa P4 w 2017 r.
- EU07-045, wyprodukowana w 1967 r., ostatnia naprawa P4 w 2016 r.
- EU07-060, wyprodukowana w 1969 r., ostatnia naprawa P4 w 2018 r.
- EU07-216, wyprodukowana w 1973 r., ostatnia naprawa P4 w 2018 r.
- EU07-303, wyprodukowana w 1983 r., ostatnia naprawa P4 w 2017 r.
- EU07-305, wyprodukowana w 1983 r., ostatnia naprawa P4 w 2017 r.
- EU07-309, wyprodukowana w 1983 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-310, wyprodukowana w 1983 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-316, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2016 r.
- EU07-320, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2018 r.
- EU07-323, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-328, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-342, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-343, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2009 r.
- EU07-364, wyprodukowana w 1985 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-369, wyprodukowana w 1985 r., ostatnia naprawa P4 w 2018 r.
- EU07-433, wyprodukowana w 1987 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-440, wyprodukowana w 1987 r., ostatnia naprawa P4 w 2009 r.
- EU07-466, wyprodukowana w 1987 r., ostatnia naprawa P4 w 2007 r.
- EU07-520, wyprodukowana w 1989 r., ostatnia naprawa P4 w 2009 r.
- EU07-540, wyprodukowana w 1991 r., ostatnia naprawa P4 w 2019 r.
- EP07-340, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2006 r.
Nadal niepewny jest los lokomotywy EP07-1012, która doznała rozległych uszkodzeń podczas zderzenia z ciężarówką na przejeździe kolejowym na szlaku Tychowo – Wielanowo.