PKP Intercity myśli nad zakupem piętrowych EZT-ów

PKP Intercity myśli nad zakupem piętrowych EZT-ów

Jak już informowaliśmy w PKP Intercity analizowane są alternatywne kwestie związane z obsługą dużej liczby pasażerów. Przewoźnik ogłosił właśnie postępowanie RFI dotyczące dostawy fabrycznie nowych piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Przedmiotem zapytania jest dostawa fabrycznie nowych piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w dwóch wariantach:

  • I wariant: o długości pojazdu ≤ 200 m w tym liczba miejsc siedzących nie mniej niż 650 dla jednego pojazdu, łączna ilość miejsc siedzących dla dostarczanych wszystkich składów ≥ 24 700
  • II wariant: długość pojazdu ≤ 150 m, łączna ilość miejsc siedzących dla dostarczanych wszystkich składów ≥ 24 700.

o parametrach wskazanych w tabeli poniżej:

W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie m.in. do

  • uwzględnienia wytycznych co do kolorystki wnętrza i zewnętrza zgodnie z projektem koncepcyjnym PKP IC oraz użytych materiałów wykończeniowych wnętrza Pojazdów i ich jakości, a także przedłożenie Zamawiającemu wariantów wykonania w formie designbook’a
  • sporządzenia w języku polskim i przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji technicznej w tym m.in. DSU, DTR, WTW, WTO, Dokumentacja Konstrukcyjna;
  • dostarczenia każdego Pojazdu wraz z niezbędnym zainstalowanym i uruchomionym oprogramowaniem, zapewniającym komunikację w języku polskim;
  • udzielenia licencji do dokumentacji oraz udzielenia licencji do oprogramowania Pojazdów na czas życia Pojazdu wraz z prawem sublicencji

Pojazdy mają być utrzymywane w zapleczu PKP Intercity w Łodzi oraz w Warszawie. Przewidywany roczny przebieg jednego pojazdu wynosi 285 tys. km.

PKP Intercity pyta producentów zarówno o dostawę pojazdów z homologacją w Polsce, jak i Czechach. Termin składania informacji upływa do 15 stycznia 2024r. do godziny 14:00.

Ogłoszenie RFI dotyczące piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych to odpowiedź spółki na wysoką ofertę na dostawę 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 wielosystemowymi lokomotywami. W połowie października PKP Intercity otworzyło ofertę  w powtórzonym postępowaniu. Na sfinansowanie zamówienia spółka zamierzała przeznaczyć 6 654 160 272 zł brutto, a jedyną ofertę w wysokości 8 533 682 436 zł brutto złożyło konsorcjum Pesa Bydgoszcz oraz Newag.

Z zaskoczeniem przyjąłem tę ofertę, która pojawiła się podczas drugiego przetargu. Pomimo spełnienia warunków postulowanych przez wykonawców, jeden z konsorcjantów zdecydowanie zwiększył wartość swojej części zamówienia. Chcemy zapytać tego konsorcjanta, z czego to wynika – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes PKP Intercity, podczas listopadowego spotkania z dziennikarzami.

Tomasz Gontarz przypomniał, że warunki przetargowe zostały zmodyfikowane na korzyść producentów.