Ponad 250 pytań wpłynęło dotychczas do PKP Intercity w przetargu na dostawę 20 jednosystemowych lokomotyw elektrycznych. Oferty poznamy najwcześniej w połowie października.
Z końcem września mieliśmy poznać oferty, jednak jeden z wykonawców mając na uwadze zakres i rozmiar udzielonych obszernych odpowiedzi i wyjaśnień do treści Specyfikacji Warunków Zamówienia zwrócił się z wnioskiem o przesunięcie terminu składania ofert na dzień 21 października 2022 roku.
Swój wniosek uzasadnił koniecznością dokonania powtórnej, wnikliwej analizy stanowiska PKP Intercity pod kątem przygotowania oferty spełniającej wszystkie określone w dokumentach postępowania wymagania.
Zamawiający częściowo przychylił się do wniosku i dokonał przesunięci termin składania ofert na 14 października 2022 r. do godz. 13:00.
Dotychczas do przewoźnika wpłynęło 258 pytań. Jedno z ciekawszych pytań dotyczyło tego czy zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę oferty na lokomotywy wielosystemowe, które na dzień dostawy mogłyby mieć wyłączone funkcje umożliwiające wjazd do innych krajów, a funkcje te mogłyby być aktywowane na odrębne zlecenie zamawiającego?
PKP Intercity odpowiedziało, że zamawiający wymaga dostawy lokomotyw zgodnych z SWZ.
– Ocena zgodności oferowanego Pojazdu z wymaganiami Zamawiającego odbędzie się na etapie oceny i badania ofert – czytamy dalej.
Inne z pytań dotyczyło podwyższenie progu waloryzacji do 30 %.
– Biorąc pod uwagę długi okres świadczenia usług utrzymania oraz wysokie wskaźniki cen, wskazana przez zamawiającego wartość może być niewystarczająca do realnego dostosowania wartości wynagrodzenia wykonawcy – napisał jeden z wykonawców.
PKP Intercity nie przychyliło się do wniosku wykonawcy.
Przypomnijmy, że spółka ogłosiła przetarg 12 sierpnia 2022 r. Postępowanie oznacza zawieszenie projektu modernizacji lokomotyw EU07 do jazdy z prędkością 160 km/h.