Nie będzie kolejnych EU07 przystosowanych do jazdy z prędkością 160 km/h

Nie będzie kolejnych EU07 przystosowanych do jazdy z prędkością 160 km/h

Ogłoszenie przetargu na dostawę nowych 20 lokomotyw elektrycznych jednosystemowych przystosowanych do prędkości 160 km/h rodziło pytanie czy PKP Intercity będzie chciało kontynuować modernizację lokomotywy EU07. Poznaliście właśnie stanowisko przewoźnika w tym temacie.

PKP Intercity postanowiło zawiesić projekt wykonania naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania (P5) lokomotyw EU07.

– Spółka stale realizuje założoną strategię taborową ogłaszając m.in. przetarg na zakupić 20 lokomotyw elektrycznych jednosystemowych (3kV DC) dostosowanych do prędkości 160 km/h – poinformowało biuro prasowe przewoźnika.

Przypomnijmy, że początkowo modernizacją lokomotyw zgodnie z podpisaną we wrześniu 2020 r. umową miała zając się spółka Olkol. Niestety problemy firmy z Oleśnicy spowodowały, że przewoźnik rozpoczął szukanie innych możliwości. Pod koniec marca 2022 r. PKP Intercity zaprosiło zainteresowane firmy do złożenia informacji dotyczącej warunków wykonania napraw na piątym poziomie utrzymania P5 z modernizacją podnoszącą prędkość do 160 km/h 20 lokomotyw serii EU/EP07.

Na początku maja 2022 r. dowiedzieliśmy się  się, że informacje nadesłały spółki COMPREMUM oraz Pesa Mińsk Mazowiecki.

Najwyraźniej PKP Intercity uznało, że lepiej kupić nowe pojazdy niż modernizować stare i ogłoszono przetarg na dostawę 20 nowych lokomotyw elektrycznych jednego typu wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Nowe elektrowozy mają być jednosystemowe.

Dodajmy, że przewoźnik dysponuje trzema lokomotywami EU07 zmodernizowanymi i przystosowanymi do jazdy z prędkością do 160 km/h. Pojazdy EU07A zostały dostarczone w latach 2011-2014.