Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przygnał PKP Intercity otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Ustka – Warszawa Zachodnia – Ustka. Przewoźnik planuje realizację przewozów pojazdami ED250 lub składami wagonowymi.
Na wnioskowanej trasie PKP Intercity uruchomi:
- w ramach usługi Ustka – Warszawa Zachodnia – Ustka 2 pary pociągów na dobę sezonowo,
- w ramach usługi Ustka – Słupsk – Ustka 4 pary pociągów na dobę sezonowo
w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2023/2024, 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028
Pociągi PKP Intercity będą mogły zatrzymywać się na następujących stacjach: Ustka, Słupsk, Lębork, Gdynia Główna, Sopot, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny, Tczew, Malbork, Iława Główna, Działdowo, Ciechanów, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia.
Na trasie Ustka – Warszawa Zachodnia – Ustka, przewoźnik będzie realizował przewozy przy pomocy pojazdów ED250 lub składu wagonowego z lokomotywą.
Urząd dopuszcza możliwość wykorzystywania również innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli PKP Intercity zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów.
Co ciekawe, choć pierwotnie Koleje Mazowieckie wystąpiły o przeprowadzenie badania równowagi ekonomiczne, to ostatecznie wycofały swój wniosek o przeprowadzenie badania.
Projekt rozkładu jazdy
Warszawa – Słupsk – Ustka
Ustka – Słupsk – Warszawa
Słonecznym do Ustki
Przypomnijmy, że w 2022 r. po dwuletniej przerwie na tory powróci popularny pociąg „Słoneczny” z Warszawy do Ustki. Dodatkowo w weekendy Koleje Mazowieckie uruchomiły „Słoneczny BIS” do Gdyni. Pociąg „Słoneczny” miał zaplanowany odjazd ze stacji Warszawa Centralna o godz. 5:55, do Ustki pociąg przyjeżdżał o 11:25 co oznacza, że podróż trwała 5,5 godziny. W drogę powrotną skład wyruszał o 12:11, aby do stacji Warszawa Centralna dojechać o 18:04.