„Słoneczny” i „Słoneczny BIS” pojechały nad morze

„Słoneczny” i „Słoneczny BIS” pojechały nad morze

Po dwuletniej przerwie na tory powróci popularny pociąg „Słoneczny” z Warszawy do Ustki. Dodatkowo w weekendy Koleje Mazowieckie uruchomiły „Słoneczny BIS” do Gdyni.

– Bardzo się cieszę, że po dwuletniej przerwie uruchamiamy w pierwszym dniu wakacji 2022 r. pociąg „Słoneczny” a cieszę się podwójnie ponieważ poza tym naszym ”flagowcem”, od dzisiaj będzie ten pociąg zdublowany i niezależnie od pociągu „Słoneczny”, w weekendy  będzie kursował pociąg „Słoneczny BIS” na trasie z Warszawy do Gdyni. – powiedział Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.

Jak dodał, pomysł zbudowania pociągów pojawił się kiedy pociąg „Słoneczny” cieszył się coraz większym zainteresowaniem co przekładało na zwiększoną liczbę pasażerów, szczególnie w weekendy.

– Zastanawialiśmy się jak ten problem rozwiązać, jak podnieść komfort podróży i stwierdziliśmy, że najrozsądniejszym  wyjście będzie zdublowanie pociągu i stworzenie nowej relacji na tej najbardziej obleganym i uczęszczanym odcinku. I stąd z jednego pociągu „Słoneczny” zrobiły się dwa – tłumaczy prezes.

Pociąg „Słoneczny” będzie kursował codziennie od 25 czerwca do 31 sierpnia. Odjazd ze stacji Warszawa Centralna zaplanowano na godz. 5:55. Po drodze zatrzymywać się także na kilkunastu przystankach w różnych miastach. Na Mazowszu pasażerowie będą mogli skorzystać ze stacji w Legionowie (o. 6:18), Nowym Dworze Mazowieckim (o. 6:27), Nasielsku (o. 6:40), Ciechanowie (o. 6:59) i Mławie (o. 7:14),  na Warmii i Mazurach – w Działdowie (o. 7:25),  i Iławie (o. 7:56), a na samym Pomorzu – kolejno w Prabutach (o. 8:13), Malborku (o. 8:32), Tczewie (o. 8:46), Gdańsku Głównym (o. 9:04), Gdańsku Wrzeszcz (o. 9:09), Gdańsku Oliwie (9:13), Sopocie (o. 9:18), Gdyni Głównej (o. 9:28), Wejherowie (o. 9:53), Lęborku (o. 10:30) i Słupsku (o. 11:10). Do stacji końcowej pociąg przyjedzie o 11:25 co oznacza, że podróż będzie trwała 5,5 godziny.

Z Ustki, w drogę powrotną skład ruszy o 12:11 aby w kierunku stolicy ze stacji Gdynia Główna odjechać o 14:26, Sopotu (14:34), Gdańska Głównego (o. 14:50) aby do stacji Warszawa Centralna dojechać o 18:04. Podróż powrotna będzie dłuższa i zajmie 5 godzin i 53 min.

Pociąg „Słoneczny BIS” będzie kursował od 25 czerwca do 28 sierpnia tylko w soboty i niedziele oraz dodatkowo 15 sierpnia. Odjazd ze stacji Warszawa Zach. zaplanowano na godzinę 9:03 a w ostatni weekend sierpnia o 9:13. Z Dworca Centralnego skład będzie ruszał o 9:24 ze stacji Warszawa Wsch. o 9:31. Po drodze zatrzyma się na wszystkich stacjach co pociąg „Słoneczny” Do Gdańska pociąg przyjedzie o  12:34, do Sopotu o 12:48 a do Gdyni Gł. o 12:56.

Powrotny „Słoneczny BIS” odjedzie o 18:29 a do stacji końcowej, Warszawa Centralna przyjedzie o 21:59.

– Ceny biletów staraliśmy się kształtować na poziomie bardzo przystępnym. Z Warszawy do Ustki normalny bilet kosztuje 70 zł, do Trójmiasta 60 zł. Oczywiście przewidziane są zniżki dla studentów, którzy płacą około 50% tej ceny. A zatem jest to podróż na każda kieszeń – powiedział prezes Stępień

Jak przypomniał połączenia „Słoneczny” oraz „Słoneczny BIS” są połączeniami komercyjnymi i muszą na siebie zarobić.

– Pomijając pierwszy okres funkcjonowania Słonecznego, który balansował na granicy rentowności, to podczas ostatnich trzy lat przed pandemią, pociąg zarabiał na siebie – zaznaczył.

Dariusz Grajda dodał, że założeniem ceny biletów jest to, żeby była ona przystępna i nie wygórowana a z drugiej strony przy frekwencji  70-80% codziennie zapewniała pokrycie kosztów.

– Z założenia nie zakładamy, abyśmy na tym pociągu zarobili. Po pierwsze chcemy bezpiecznie i solidnie przewieźć mieszkańców Mazowsza czy Pomorza w te dwa rejony – podsumował członek zarządu, dyrektor handlowy przewoźnika.

Przewoźnik przygotował też specjalną ofertę dla osób, które chcą odbyć podróż ze Słupska do Ustki. Bilet normalny na tę trasę kosztuje 7 zł.

– Mam nadzieję, że popularność „Słonecznego” w roku 2022 będzie równie dobra jak w poprzednich latach przed pandemią – podsumował prezes przewoźnika.