Od poniedziałku, 20.02.2023, będzie obowiązywać nowy, specjalny rozkład jazdy pociągów i zastępczej komunikacji autobusowej Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Zmiana rozkładu jazdy obejmuje przywrócenie ruchu pociągów na stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz przeniesienie ruchu pociągów na nowo wybudowany tor nr 1 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego.
Organizacja ruchu pociągów WKD oraz zastępczej komunikacji autobuswej
Od dnia 20.02.2023 r. (poniedziałek) zostaje otwarta dla pociągów pasażerskich stacja Grodzisk Mazowiecki Radońska i przywrócony zostaje ruch pociągów pasażerskich na odcinku Grodzisk Maz. Jordanowice – Grodzisk Maz. Radońska.
W związku z przywróceniem ruchu w obrębie stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska ulega zmianie rozkład jazdy pociągów i zastępczej komunikacji autobusowej. Niektóre kursy pociągów ulegną przesunięciu, zarówno w dni powszednie, jak również w dni wolne.
Od dnia 20.02.2023 (poniedziałek) następuje przeniesienie ruchu pociągów na nowo zbudowany tor na odcinku od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego (będzie to prawy tor patrząc w kierunku Grodziska Mazowieckiego) – wraz z otwarciem dla obsługi podróżnych wszystkich nowych peronów zlokalizowanych po prawej stronie tego toru (patrząc w kierunku Grodziska Mazowieckiego).
Od dnia 20.02.2023 (poniedziałek) w związku z otwarciem nowego toru następuje przywrócenie obsługi przez pociągi przystanku kolejowego Podkowa Leśna Zachodnia.
Zastępcza komunikacja autobusowa:
W związku z otwarciem stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska likwidacji ulega trasa ZKA ZA1 na odcinku Grodzisk Mazowiecki Radońska – Grodzisk Mazowiecki Jordanowice.
W związku ze wznowieniem obsługi przez pociągi przystanku Podkowa Lesna Zachodnia zmianie ulega trasa ZKA ZA12, obsługująca relację Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów. Połączenia kolejowe do Milanówka pozostają w dalszym ciągu zawieszone.
Od dnia 20.02.2023 (poniedziałek) następuje zamknięcie dla ruchu pociągów dotychczasowego, starego toru nr 1 G (tor prawy patrząc w kierunku Warszawy) wraz ze wszystkimi peronami, zlokalizowanymi po prawej stronie tego toru (patrząc w kierunku Warszawy.
Podróżni korzystający z ZKA zobowiązani są do podróżowania tą komunikacją na podstawie ważnego biletu WKD.
W związku z brakiem możliwości skasowania biletu jednorazowego w autobusie, pasażerowie rozpoczynający podróż autobusem zobowiązani są skasować odręcznie bilet jednorazowy w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu. Długopisy dostępne będą u kierowcy autobusu.
W pojazdach ZKA nie ma możliwości zakupu biletu WKD oraz przewozu roweru.
Czas przesiadki na stacji Podkowa Leśna Główna, jak również wydłużony czas przejazdu ZKA nie wpływa na czas ważności biletu w stosunku do czasu przejazdu pociągiem WKD według zwykłej organizacji ruchu.
Warszawska Kolej Dojazdowa przypomina, iż w związku z budową drugiego toru linii kolejowej nr 47 na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska w pociągach spółki „Koleje Mazowieckie – KM” Sp. z o.o. na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Śródmieście są honorowane wszystkie bilety okresowe odcinkowe WKD wydane z/do stacji:
- Grodzisk Mazowiecki Radońska, Grodzisk Mazowiecki Jordanowice, Grodzisk Mazowiecki Piaskowa, Grodzisk Mazowiecki Okrężna (odpowiednik stacji KM – Grodzisk Mazowiecki);
- Brzózki, Kazimierówka, Polesie, Milanówek Grudów (odpowiednik stacji KM – Milanówek);
- Podkowa Leśna Zachodnia (odpowiednik stacji KM – Brwinów).