Koleje Czeskie kupią do 60 składów RegioPanter od Škody Transportation

Koleje Czeskie kupią do 60 składów RegioPanter od Škody Transportation

Konsorcjum Škody Transportation i Škody Vagonka umowę ramową na dostawę jednostek elektrycznych z Czeskimi Kolejami. Jest to dostawa do sześćdziesięciu elektrycznych jednokondygnacyjnych jednostek RegioPanter. Łączna wartość kontraktu ramowego może wynieść prawie 9,6 mld koron czzeskich. Na tej podstawie mogą zostać zawarte częściowe umowy kupna.

– Nasze RegioPanters stanowią nowoczesną erę podróży na liniach kolejowych. W ostatnich latach wyprodukowaliśmy ich ponad pięćdziesiąt dla Kolei Czeskich, w tym jednostki InterPanter, a dziesiątki kolejnych jest obecnie w produkcji. Te nowoczesne pociągi przewożą pasażerów nie tylko w Czechach, ale także na Słowacji, a wkrótce również na Łotwie – mówi Petr Brzezina, prezes zarządu i prezes Grupy Škoda Transportation.

– Transport regionalny otrzyma dodatkowy impuls w postaci do 60 nowych pociągów elektrycznych za prawie 9,6 mld koron czeskich, co zapewni pasażerom większy komfort. Dostawa pierwszych sztuk ma nastąpić w 2023 roku. Z umowy ramowej zawsze będziemy zamawiać tylko tyle jednostek, ile będziemy mieli zabezpieczone finansowanie – powiedział Václav Nebeský, prezes i dyrektor generalny ČD.

Konsorcjum oferowało nowoczesne jednostki w wersji 1 i 2 klasy o pojemności prawie 240 miejsc siedzących. Pociągi będą bezpieczne i niezawodne dzięki najnowocześniejszemu europejskiemu sprzętowi sygnalizacyjnemu ETCS. Jednostki będą w pełni klimatyzowane w standardzie, wyposażone w nowoczesny system audiowizualny, gniazda z portem USB do zasilania, Wi-Fi lub system kamer.

– Pojazdy RegioPanters znacznie poprawiają transport kolejowy. Obecnie produkujemy 25 pojazdów dla Słowacji, 32 dla Łotwy, 37 jednostek dla regionu południowomorawskiego i kolejnych 31 dla Czeskich Kolei. Ponadto inwestujemy setki milionów w rozbudowę i innowacje w naszej produkcji – dodaje Tomáš Ignačák, wiceprezes zarządu Grupy Škoda Transportation.

Jednostki będą dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Będą mieć też miejsce do przewożenia wózków dziecięcych, rowerów czy nieporęcznego bagażu. Szerokie drzwi wejściowe i niskopodłogowe wejście na pokład pozwalają na wygodną i szybką wymianę pasażerów. Prędkość maksymalna pociągów wyniesie 160 km/h.