Koleje Mazowieckie otrzymały jedną ofertę na wykonanie naprawy awaryjnej autobusu szynowego VT627-101.
Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik zamierza przeznaczyć 2 130 975 zł brutto. Jedyna ofertę, w wysokości 2 359 226,10 zł brutto złożyło konsorcjum CSI INVEST oraz RS Mobility.
Przedmiotem umowy jest usługa polegająca na przywróceniu pełnych własności konstrukcyjnych i ekspiacyjnych pojazdu. Zamówienia obejmuje:
- wyosiowanie pojazdu,
- demontaż uszkodzonych wózków oraz weryfikację i pomiary wózków,
- weryfikację i pomiary ostoi pojazdu,
- badanie defektoskopowe osi 4 zestawów kołowych wraz z weryfikacją,
- odbudowę konstrukcji kabiny maszynisty — strona A,
- odbudowę wnętrza kabiny maszynisty wraz z pulpitem i urządzeniami elektronicznymi,
- naprawę uszkodzonej czołownicy,
- malowanie wymienionego czoła pojazdu i wnętrza kabiny maszynisty,
- naprawę, wymianę uszkodzonych elementów cięgłowo-zderznych pod kabiną A,
- naprawę uszkodzonej ramy drzwi wejściowych do pojazdu przy kabinie A wraz z weryfikacją drzwi,
- naprawę uszkodzonych drzwi od szafy elektrycznej i sterowania,
- weryfikację uszkodzeń sterowników i urządzeń elektrycznych w szafie elektrycznej,
- naprawę uszkodzeń przedziału WC (wymiana uszkodzonego lustra, wymiana uszkodzonej ściany, naprawa uszkodzeń muszli WC, malowanie wnętrza WC),
- wymianę zbitej szyby okna bezpieczeństwa,
- naprawę/wymianę uszkodzonych foteli w przedziale pasażerskim — 9 szt. (ławki),
- weryfikację uszkodzeń pozostałych foteli pasażerskich,
- naprawę uszkodzonych drzwi od przedsionka do przedziału pasażerskiego,
- wymianę i montaż nowej tablicy kierunkowej (wyrwana) wraz z zasilaniem i nowymi wspornikami,
- weryfikację uszkodzonych zbiorników powietrza,
- wymianę uszkodzonego cylindra hamulcowego wraz z weryfikacją pozostałych uszkodzeń układu hamulcowego,
- wymianę skrzywionego odbijaka (ogranicznika) wózka nr 2,
- wymianę wyrwanego odbijaka (ogranicznika) wózka nr 1 strona lewa (wyrwany), wymianę wygiętego odbijaka wózka nr I strona prawa,
- wymianę uszkodzonych baterii akumulatorów wraz ze skrzynią,
- wymianę uszkodzonego (pogiętego) drąga prowadzącego wózek nr 1,
- weryfikację drąga prowadzącego wózek nr 2,
- weryfikację pozostałych uszkodzeń elementów znajdujących się poniżej ostoi pojazdu, konstrukcji podwozia i zamontowanych na nim podzespołów,
- weryfikację pozostałych uszkodzeń konstrukcji pudła pojazdu,
- zaosiowanie pojazdu,
- uruchomienie pojazdu,
- próby stacjonarne.
Po weryfikacji złożonej oferty, Koleje Mazowieckie prawdopodobnie przeprowadzą negocjacje z konsorcjum w celu obniżenia ceny.
Przypomnijmy, że 11 sierpnia 2023 roku, przy przystanku Dalanówek, pod pociąg KM relacji Nowy Dwór Mazowiecki – Sierpc, na przejeździe kolejowym kat. D, wjechał samochód ciężarowy. W składzie pociągu znajdowało się 22 osoby. Kilka z nich zostało zabranych do szpitali, w tym kierownik pociągu oraz maszynista.
Dodajmy, że kilka dni temu informowaliśmy, że mazowieckiej spółce brakuje spalinowych pojazdów. Planowane naprawy pojazdów P4 czy zdarzenia losowe, takie jak właśnie zderzenie z ciężarówką, spowodowały konieczność odwoływania pociągów i zastępowania ich autobusową komunikacją zastępczą.