Jedna oferta na naprawę VT627-101 po wypadku z ciężarówką

Jedna oferta na naprawę VT627-101 po wypadku z ciężarówką

Koleje Mazowieckie otrzymały jedną ofertę na wykonanie naprawy awaryjnej autobusu szynowego VT627-101.

Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik zamierza przeznaczyć  2 130 975 zł brutto. Jedyna ofertę, w wysokości 2 359 226,10 zł brutto złożyło konsorcjum CSI INVEST oraz RS Mobility.

Przedmiotem umowy jest usługa polegająca na przywróceniu pełnych własności konstrukcyjnych i ekspiacyjnych pojazdu. Zamówienia obejmuje:

  1. wyosiowanie pojazdu,
  2. demontaż uszkodzonych wózków oraz weryfikację i pomiary wózków,
  3. weryfikację i pomiary ostoi pojazdu,
  4. badanie defektoskopowe osi 4 zestawów kołowych wraz z weryfikacją,
  5. odbudowę konstrukcji kabiny maszynisty — strona A,
  6. odbudowę wnętrza kabiny maszynisty wraz z pulpitem i urządzeniami elektronicznymi,
  7. naprawę uszkodzonej czołownicy,
  8. malowanie wymienionego czoła pojazdu i wnętrza kabiny maszynisty,
  9. naprawę, wymianę uszkodzonych elementów cięgłowo-zderznych pod kabiną A,
  10. naprawę uszkodzonej ramy drzwi wejściowych do pojazdu przy kabinie A wraz z weryfikacją drzwi,
  11. naprawę uszkodzonych drzwi od szafy elektrycznej i sterowania,
  12. weryfikację uszkodzeń sterowników i urządzeń elektrycznych w szafie elektrycznej,
  13. naprawę uszkodzeń przedziału WC (wymiana uszkodzonego lustra, wymiana uszkodzonej ściany, naprawa uszkodzeń muszli WC, malowanie wnętrza WC),
  14. wymianę zbitej szyby okna bezpieczeństwa,
  15. naprawę/wymianę uszkodzonych foteli w przedziale pasażerskim — 9 szt. (ławki),
  16. weryfikację uszkodzeń pozostałych foteli pasażerskich,
  17. naprawę uszkodzonych drzwi od przedsionka do przedziału pasażerskiego,
  18. wymianę i montaż nowej tablicy kierunkowej (wyrwana) wraz z zasilaniem i nowymi wspornikami,
  19. weryfikację uszkodzonych zbiorników powietrza,
  20. wymianę uszkodzonego cylindra hamulcowego wraz z weryfikacją pozostałych uszkodzeń układu hamulcowego,
  21. wymianę skrzywionego odbijaka (ogranicznika) wózka nr 2,
  22. wymianę wyrwanego odbijaka (ogranicznika) wózka nr 1 strona lewa (wyrwany), wymianę wygiętego odbijaka wózka nr I strona prawa,
  23. wymianę uszkodzonych baterii akumulatorów wraz ze skrzynią,
  24. wymianę uszkodzonego (pogiętego) drąga prowadzącego wózek nr 1,
  25. weryfikację drąga prowadzącego wózek nr 2,
  26. weryfikację pozostałych uszkodzeń elementów znajdujących się poniżej ostoi pojazdu, konstrukcji podwozia i zamontowanych na nim podzespołów,
  27. weryfikację pozostałych uszkodzeń konstrukcji pudła pojazdu,
  28. zaosiowanie pojazdu,
  29. uruchomienie pojazdu,
  30. próby stacjonarne.

Po weryfikacji złożonej oferty, Koleje Mazowieckie prawdopodobnie przeprowadzą negocjacje z konsorcjum w celu obniżenia ceny.

Przypomnijmy, że 11 sierpnia 2023 roku, przy przystanku Dalanówek, pod pociąg KM relacji Nowy Dwór Mazowiecki – Sierpc, na przejeździe kolejowym kat. D, wjechał samochód ciężarowy. W składzie pociągu znajdowało się 22 osoby. Kilka z nich zostało zabranych do szpitali, w tym kierownik pociągu oraz maszynista.

Dodajmy, że kilka dni temu informowaliśmy, że mazowieckiej spółce brakuje spalinowych pojazdów. Planowane naprawy pojazdów P4 czy zdarzenia losowe, takie jak właśnie zderzenie z ciężarówką, spowodowały konieczność odwoływania pociągów i zastępowania ich autobusową komunikacją zastępczą.