DB i Talgo zaprezentowały pierwszy wagon nowego pociągu ICE L [GALERIA]

DB i Talgo zaprezentowały pierwszy wagon nowego pociągu ICE L [GALERIA]

W Berlinie zaprezentowano pierwszy wagon osobowy nowego ICE L. Pociąg hiszpańskiego producenta Talgo wzmocni flotę Deutsche Bahn w drugiej połowie 2024 roku.

Nowy skład będzie oferował najwyższe standardy dostępności, ponieważ będzie pierwszym pociągiem dalekobieżnym w Niemczech, który umożliwi dostęp na poziomie peronu. Jego bezstopniowy dostęp na poziomie peronu ułatwi podróż wszystkim pasażerom i umożliwi osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich lub osobom o ograniczonej sprawności ruchowej wsiadanie i wysiadanie bez konieczności pomocy z zewnątrz. Wszyscy inni pasażerowie, na przykład z dużymi walizkami, wózkami dziecięcymi lub rowerami, również korzystają z dostępu z poziomu.

Od jesieni 2024 r. ICE L będą stopniowo wzmacniać flotę dalekobieżnych połączeń DB. W pierwszej kolejności pociągi będą kursować na linii z Berlina do Amsterdamu. W 2026 roku mają obsługiwać połączenia na trasach turystycznych do Syltu i Oberstdorfu.

– Bezstopniowe wejście do ICE L wyznacza nowe standardy. To sprawia, że ​​podróżowanie pociągiem jest jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze dla wszystkich pasażerów. A dzięki nowemu projektowi wnętrza w ICE po raz pierwszy na szynach panuje atmosfera salonu – powiedział dr Michael Peterson, członek zarządu DB ds. dalekobieżnego transportu pasażerskiego.

– Stoimy przed pociągami nowej generacji, które wzmocnią ofertę Deutsche Bahn i które są częścią zupełnie nowego standardu ustanowionego przez najbardziej wymagającego klienta na globalnym rynku kolejowym. Nowy model obsługi pasażerów zostanie zainaugurowany nowym ICE L i ma stać się punktem odniesienia na dynamicznym rynku europejskim – dodał Gonzalo Urquijo Fernández de Araoz, dyrektor generalny Talgo.

Pociągi ICE L będą składać się z lokomotywy wielosystemowej oraz 17 wagonów (w tym wagonu sterowniczego), co zapewni 562 miejsca siedzące, z czego 85 miejsc w 1. Klasa oraz  477 miejsc w 2. klasa. Oprócz kompatybilności z lokomotywą Talgo, pociągi te będą mogły współpracować z innymi lokomotywami, zarówno elektrycznymi, jak i spalinowymi, gwarantując interoperacyjność pociągu na wyznaczonych trasach.

Nowe pociągi będą wyposażone w funkcje o najwyższych standardach, takie jak wydajną sieć Wi-Fi, większa przestrzeń bagażowa, funkcjonalne okna dla lepszego odbioru mobilnego i inteligentne oświetlenie, całkowicie nowo opracowane fotele, dużo miejsca dla rodzin z dziećmi, wagon restauracyjny, osiem miejsc dla rowerów i informacje dla pasażerów z danymi w czasie rzeczywistym.

Deutsche Bahn zamówił 23 składy pociągów (1 lokomotywa + 17 wagonów osobowych) o wartości 550 mln euro w 2019 roku. Zamówienie to jest częścią umowy ramowej na maksymalnie 100 składów.