Czy Zarząd Województwa Mazowieckiego rozważał zakup udziałów w SKM Warszawa ?

Czy Zarząd Województwa Mazowieckiego rozważał zakup udziałów w SKM Warszawa ?

Ludwik Rakowski radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego skierował interpelację do marszałka Struzika z pytaniem czy Zarząd Województwa rozważał lub rozważa możliwość objęcia przez samorząd udziałów w SKM Warszawa.

W skierowanej pod koniec października interpelacji Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Ludwik Rakowski zapytał również czy rozwiązanie takie mogłoby poprawić ofertę pasażerskich przewozów kolejowych dla mieszkańców Mazowsza, w szczególności aglomeracji warszawskiej i sprawić, że większa liczba pasażerów wybierze transport szynowy zamiast indywidualnego transportu samochodowego.

Jak czytamy w odpowiedzi na interpelację radnego Rakowskiego, Zarząd Województwa Mazowieckiego nie rozważał możliwości objęcia przez Województwo Mazowieckie udziałów w spółce Szybka Kolej Miejska Sp. z o. o.

W ocenie Zarządu, objęcie udziałów w SKM Warszawa nie spowoduje poprawy oferty pasażerskich przewozów kolejowych, ponieważ przewozy wykonywane w aglomeracji warszawskiej przez spółki Koleje Mazowieckie i Szybka Kolej Miejska są przewozami komplementarnymi, wzajemnie się uzupełniającymi i nie stanowiącymi dla siebie konkurencji.

– W pociągach ww. przewoźników obowiązuje specjalna oferta taryfowa „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD” w ramach której posiadacze wybranych biletów Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie (bilet dobowy, 3 dniowy, weekendowy, 30 dniowy, 90 dniowy, seniora, bilet dla dzieci z rodzin posiadających troje dzieci) mogą podróżować pociągami na terenie Warszawy i ościennych gmin – czytamy w odpowiedzi na interpelację.

W opinii Zarządu Województwa, na poprawę oferty pasażerskich przewozów kolejowych dla mieszkańców Mazowsza decydujący wpływ ma przyjęcie rozwiązań polegających na zwiększeniu liczby i częstotliwość połączeń na głównych liniach kolejowych obsługujących warszawski obszar metropolitalny oraz związana z tym konieczność dobudowy torów aglomeracyjnych na liniach głównych, separujących ruch podmiejski i regionalny od ruchu dalekobieżnego.

 – W chwili obecnej, z uwagi na ograniczoną przepustowość infrastruktury kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., nie ma możliwości zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów w godzinach szczytów przewozowych – napisano w odpowiedzi na interpelację.