W ostatnim czasie coraz więcej lokomotyw PKP Intercity zamiast malatury przewoźnika ma okleiny z reklamami. Czy będzie jeździło więcej kolorowych pojazdów przewoźnika?
W ostatnich dniach dużym zainteresowanie miłośników kolei cieszy się lokomotywa EU160-027 z okleiną RMF FM. Pojazd w pierwszą trasę wyruszył w sobotę 3 lipca jako „Przebojowy pociąg” relacji Rzeszów – Gdynia.
Od czerwca na torach podróżują dwie „smocze” lokomotywy PKP Intercity serii EU44, które biorą udział w kampanii turystycznej pod hasłem A Ty? Co widzisz w Krakowie?” przygotowanej przez Urząd Miasta Krakowa we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną.
Wcześniej, na przełomie kwietnia i maja w trasę wyruszała lokomotywa EU160-023 z okleiną przypominającą o 100. rocznicy wybuchu III Powstania Śląskiego a ostatni odebrany Griffin promuje akcję Produkt Polski.
Czy takich lokomotyw będzie więcej?
– Oklejenie lokomotywy to projekt komercyjny . Koszt druku i usługi oklejenia ponosi klient. Jest to dodatkowe źródło przychodu dla spółki, a możliwość oklejenia lokomotywy istnieje w ramach szerokiej oferty nośników PKP IC – informuje Agnieszka Serbańska z zespołu prasowego PKP Intercity.
Jak dodaje nasz rozmówca, realizacja projektów wynika z zainteresowania podmiotów taką formą reklamy i nie mamy z góry ustalonych planów dotyczących oklejenia.
Reklam nie należy spodziewać się na składach ED250?
– Składów Pendolino nie oklejamy – zaznaczyła Serbańska.