Alstom dostarczy nowe pociągi Coradia Stream do DB Regio

Alstom dostarczy nowe pociągi Coradia Stream do DB Regio

Alstom wygrał zamówienie na dostawę 17 elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream o dużej mocy do DB Regio dla sieci Main-Weser. Nowe pociągi, składające się z 13 czteroczłonowych i czterech pięciowagonowych składów, będą kursować w niemieckiej podsieci Main-Weser między Frankfurtem, Giessen, Marburgiem i Kassel i będą wspierać planowaną zmianę rozkładu jazdy od 15 grudnia 2024 r. Oprócz zwiększenia przepustowości w godzinach szczytu nowe pociągi Coradia Stream zwiększą również komfort podróży dzięki dodatkowym siedzeniom, większej przestrzeni i bezpłatnemu Wi-Fi.

– Bardzo się cieszymy, że DB Regio wybrało nasz nowoczesny pociąg Coradia Stream na swoją linię RE 30 między Frankfurtem a Kassel. Te komfortowe pociągi zapewnią pasażerom pociągu Main-Weser Express najwyższej jakości wrażenia z podróży i dodatkową przestrzeń – mówi Müslüm Yakisan, prezes regionu DACH firmy Alstom.

– Jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że RMV wybrało DB Regio w procedurze przyznania nagrody „Main-Weser”. Wraz z nowymi, nowoczesnymi pojazdami piętrowymi wysyłamy silny sygnał – dla ochrony klimatu i wzmocnienia kolei – dodał Maik Dreser, prezes Dyrekcji Regionalnej DB Regio Mitte.

Wersja Coradia Stream zaoferuje pasażerom linii Main-Weser Express do 15 procent więcej miejsca niż obecnie używane pojazdy. Wersja czteroczłonowa składa się z dwóch dwupokładowych wagonów sterowniczych i dwóch jednopokładowych wagonów środkowych, co daje łącznie 420 miejsc. Wersja pięcioczłonowa ma kolejny dwupokładowy wagon środkowy i łącznie 540 miejsc siedzących. W przypadku eksploatacji w podwójnym zespole trakcyjnym składającym się z czterech i pięciu wagonów, pojemność może zostać zwiększona do 960 miejsc, więcej niż w jakimkolwiek innym pociągu regionalnym, który był wcześniej używany na tej linii.

Modułowa konstrukcja o dużej pojemności Coradia Stream daje również klientom możliwość indywidualnej konfiguracji pociągów ze zmiennymi miejscami siedzącymi, rozszerzalnymi przedziałami rowerowymi lub obszernymi obszarami wielofunkcyjnymi. Czteroosobowe grupy z dużymi stolikami naściennymi w części pierwszej klasy, kompaktowymi stolikami naściennymi w części drugiej klasy oraz bezpłatnym Wi-Fi i gniazdkami elektrycznymi przy każdym siedzeniu zapewniają pasażerom wygodę i pełną łączność podczas podróży niezależnie od wybranego odcinka.

Nowe pociągi DB Regio zapewnią również łatwy dostęp pasażerom. Wysokość dostępu 600 milimetrów przy wszystkich wejściach zapewni szybki, pozbawiony barier dostęp na prawie wszystkich stacjach, a w porównaniu z innymi pojazdami piętrowymi, które opierają się na rampach do wsiadania, samochody środkowe zapewniają pasażerom wygodny i pozbawiony ramp. o ograniczonej sprawności ruchowej. Dodatkowo pociąg oferuje 30 miejsc na rowery.

Alstom wybuduje pociągi dla sieci Main-Weser w swoim zakładzie w Salzgitter w Niemczech.