PKP S.A. otworzyły oferty przetargu na przebudowę dworca kolejowego Puck oraz Kuźnica (Hel). Głównym założeniem prac jest podniesienie atrakcyjności budynku poprzez poprawę estetyki i użytkowania obiektu poprzez likwidację barier architektonicznych.
Na sfinansowanie zamówienia PKP S.A. zamierzały przeznaczyć 11 463 472,88 zł brutto.
Oferty złożyli:
- Usługi Ogólnobudowlane i Handel Justyna Miesikowska – 15 789 750,00 brutto
- MERX sp. z o.o. – 11 900 000,00 brutto
- KAMARO sp. z o.o. sp.k. – 12 500 000,00 brutto
- Konsorcjum firm w składzie: PBE ELBUD GDAŃSK S.A, MODANTA sp. z o.o. – 10 811 700,00 brutto
- Przedsiębiorstwo Projektowo–Wykonawcze Budownictwa i Instalacji
„KOMA” Maciej Kowalski – 11 066 310,00 brutto
Budynek dworca z 1928 r. wraz ze skrzydłem dawnej spedycji jest objęty ochroną konserwatorską w formie wpisu do gminnej ewidencji zabytków zgodnie. Składa się z dwóch brył – głównej o 3 kondygnacjach naziemnych (w tym ostatnia stanowi poddasze) przekrytym dachem stromym 3-spadowym i częściowo podpiwniczonym oraz ze skrzydła południowego, budynku dawnej spedycji , który obecnie jest budynkiem dwukondygnacyjnym, gdzie drugą kondygnację stanowi nieużytkowe poddasze, niepodpiwniczonym i przykrytym dachem dwuspadowym. Obiekt znajduje się przy czynnej linii kolejowej nr 213 relacji Reda – Hel.
Projekt przewiduje rozbiórkę nieużytkowych budynków gospodarczo-usługowych, pochylni zlokalizowanych wzdłuż skrzydła spedycji od strony ulicy i torówBudynek po przebudowie będzie pełnił funkcje obsługi podróżnych oraz dodatkowo funkcje usługowo – handlowe. Układ wewnętrzny budynku zostanie dopasowany do nowego sposobu użytkowania na bazie istniejącej konstrukcji. W zakres projektu wchodzi m.in. dostosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, budowa sanitariatów dla podróżnych oraz poprawa bezpieczeństwa przebywania i użytkowania dworca poprzez montaż instalacji monitoringu, instalacji przeciwpożarowej oraz wymianę sieci elektrycznej, teletechnicznej, sanitarnej i odgromowej
Piwnica zostanie częściowo zasypana, częściowo unieczynniona z zachowanym dostępem do niej.
Na poziomie parteru zaprojektowano hol pełniący funkcję poczekalni oraz poczekalnia sezonowa, kasy biletowe przewoźników wraz z zapleczem dla pracowników, dwie toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych, pomieszczenie gospodarcze oraz ochrony. W skrzydle południowym projektuje się lokale komercyjne.
Piętro przeznacza się na lokale komercyjne wraz ze wskazaniem możliwości wydzielenia węzłów sanitarnych oraz pomieszczeń socjalnych wraz z doprowadzeniem do tych pomieszczeń niezbędnych instalacji sanitarnych oraz elektrycznych i teletechnicznych.
Przypomnijmy, że PKP S.A. otrzymały oferty na przebudowę dworców na półwyspie helskim, jednak propozycje wykonawców przekroczyły zaplanowany budżet.
Natomiast pod koniec lipca PKP S.A otworzyły oferty w przetargu na przebudowę dworca we Władysławowie. Zgłosiło się czterech producentów. Niestety żadna propozycją nie zmieściła się w zaplanowanym budżecie.