Pięć ofert na przebudowę dworca Puck [WIZUALIZACJE]

Pięć ofert na przebudowę dworca Puck [WIZUALIZACJE]

PKP S.A. otworzyły oferty przetargu na przebudowę dworca  kolejowego Puck oraz Kuźnica (Hel). Głównym założeniem prac jest podniesienie atrakcyjności budynku poprzez poprawę estetyki i użytkowania obiektu poprzez likwidację barier architektonicznych.

Na sfinansowanie zamówienia PKP S.A. zamierzały przeznaczyć 11 463 472,88 brutto.

Oferty złożyli:

  • Usługi Ogólnobudowlane i Handel Justyna Miesikowska – 15 789 750,00 brutto
  • MERX sp. z o.o.11 900 000,00 brutto
  • KAMARO sp. z o.o. sp.k. 12 500 000,00 brutto
  • Konsorcjum firm w składzie: PBE ELBUD GDAŃSK S.A, MODANTA sp. z o.o.10 811 700,00 brutto
  • Przedsiębiorstwo ProjektowoWykonawcze Budownictwa i Instalacji
    KOMA Maciej Kowalski
    11 066 310,00 brutto

 

Budynek dworca  z 1928 r. wraz ze skrzydłem dawnej spedycji jest objęty ochroną konserwatorską w formie wpisu do gminnej ewidencji zabytków zgodnie. Składa się z dwóch brył – głównej o 3 kondygnacjach naziemnych (w tym ostatnia stanowi poddasze) przekrytym dachem stromym 3-spadowym i częściowo podpiwniczonym oraz ze skrzydła południowego, budynku dawnej spedycji , który obecnie jest budynkiem dwukondygnacyjnym, gdzie drugą kondygnację stanowi nieużytkowe poddasze, niepodpiwniczonym i przykrytym dachem dwuspadowym. Obiekt znajduje się przy czynnej linii kolejowej nr 213 relacji Reda – Hel.

Projekt przewiduje rozbiórkę nieużytkowych budynków gospodarczo-usługowych, pochylni zlokalizowanych wzdłuż skrzydła spedycji od strony ulicy i torów

Budynek po przebudowie będzie pełnił funkcje obsługi podróżnych oraz dodatkowo funkcje usługowo – handlowe. Układ wewnętrzny budynku zostanie dopasowany do nowego sposobu użytkowania na bazie istniejącej konstrukcji. W zakres projektu wchodzi m.in. dostosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, budowa sanitariatów dla podróżnych oraz poprawa bezpieczeństwa przebywania i użytkowania dworca poprzez montaż instalacji monitoringu, instalacji przeciwpożarowej oraz wymianę sieci elektrycznej, teletechnicznej, sanitarnej i odgromowej

Piwnica zostanie częściowo zasypana, częściowo unieczynniona z zachowanym dostępem do niej.

Na poziomie parteru zaprojektowano hol pełniący funkcję poczekalni oraz poczekalnia sezonowa, kasy biletowe przewoźników wraz z zapleczem dla pracowników, dwie toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych, pomieszczenie gospodarcze oraz ochrony. W skrzydle południowym projektuje się lokale komercyjne.

Piętro przeznacza się na lokale komercyjne wraz ze wskazaniem możliwości wydzielenia węzłów sanitarnych oraz pomieszczeń socjalnych wraz z doprowadzeniem do tych pomieszczeń niezbędnych instalacji sanitarnych oraz elektrycznych i teletechnicznych.

Przypomnijmy, że PKP S.A. otrzymały oferty na przebudowę dworców na półwyspie helskim, jednak propozycje wykonawców przekroczyły zaplanowany budżet.

Natomiast pod koniec lipca PKP S.A otworzyły oferty w przetargu na przebudowę dworca we Władysławowie. Zgłosiło się czterech producentów. Niestety żadna propozycją nie zmieściła się w zaplanowanym budżecie.