Zmodernizowane ED74 pojadą z pasażerami od 12 grudnia [GALERIA]

Zmodernizowane ED74 pojadą z pasażerami od 12 grudnia [GALERIA]

Choć ostatnio PKP Intercity przedstawiło harmonogram, w którym dwa pierwsze składy miały zostać odebrane w lutym 2022 r. to okazuje się, że zmodernizowane „Edyty” zaczną wozić pasażerów już od 12 grudnia 2021 r.

Jak poinformowała Agnieszka Serbeńska z zespołu prasowego przewoźnika, proces odbioru pojazdów ED74 po modernizacji został zaplanowany dwuetapowo – w pierwszej kolejności po odbiorach fabrycznych składy będą funkcjonowały w ramach tzw. eksploatacji obserwowanej z pasażerami, podczas której na pokładzie producenci zapewnią całodobowe wsparcie techniczne. 

– W ramach właśnie tego pierwszego etapu ED74 zostaną skierowane do obsługi połączeń na trasie Wrocław – Przemyśl. Dzięki temu możliwe będzie potwierdzenie w warunkach eksploatacyjnych zastosowanych rozwiązań bądź ewentualne wprowadzenie niezbędnych usprawnień w pojeździe przed drugim etapem, który rozpocznie się w raz z odbiorem końcowym, kiedy pojazdy będą już kierowane regularnie do obsługi połączeń w ramach obowiązującego rozkładu jazdy – dodaje Serbeńska.

Składy ED74 w będą obsługiwały pociągi IC „Wyspiański” relacji Wrocław Główny (odj. 6:03) – Przemyśl Główny (przyj. 12:08) oraz pociąg IC „Siemiradzki” relacji Przemyśl Główny (odj. 13:54) – Wrocław Główny (przyj. 19:51).

Przypomnijmy, że PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz Pesa Bydgoszcz w czerwcu 2019 roku. Wartość kontraktu wynosi 274,8 mln zł brutto.

Podczas modernizacji pojazdy przechodzą istotne zmiany, które podniosą standard składów, tak aby jak najlepiej odpowiadały na potrzeby i oczekiwania pasażerów. W zmodernizowanych pociągach pasażerowie skorzystają m.in. z klimatyzacji, wygodnych foteli i Wi-Fi. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego. Ponadto w każdym składzie zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz po dwie maszyny vendingowe z napojami i przekąskami.

Dostawa wszystkich 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych nastąpi do czerwca 2023 roku. Docelowo pociągi mają planowo być wykorzystywane głównie na trasach Wrocław – Lublin i Wrocław – Kielce.