Używane Desiro Classic wzmocniły park taborowy Kolei Czeskich

Używane Desiro Classic wzmocniły park taborowy Kolei Czeskich

Koleje Czeskie zakupiły sześć zespołów silnikowych Desiro Classic, które mają być eksploatowane na linii U8 regionu Ústí nad Labem z Děčína przez Benešov nad Ploučnicí, Česká Kamenice i Jedlová do Rumburka.

Wszystkie sześć jednostek zostało już przetransportowanych do macierzystej bazy w Děčínie. Obecnie maszyniści i personel warsztatowy są szkoleni oraz podejmowane są niezbędne kroki administracyjne w celu zatwierdzenia eksploatacji pojazdów w Republice Czeskiej. Pasażerowie powinni wybrać się na przejażdżkę w miesiącach jesiennych.

Oprócz zakupu zupełnie nowych jednostek, kontynuujemy również odnawianie naszej floty o odpowiednie używane pociągi zakupione z zagranicy. Są to zawsze nowoczesne pojazdy i jednostki bez barier, które są mniej więcej w połowie planowanego okresu eksploatacji i nadal mogą bardzo dobrze służyć pasażerom w Republice Czeskiej. Jednocześnie jest to tańsze rozwiązanie niż zakup zupełnie nowych pociągów. Dlatego niektórzy klienci preferują ten model, a my staramy się zaspokoić potrzeby naszych klientów w ramach możliwości i dostępnych wysokiej jakości pojazdów za granicą”, powiedział  Jiří Ješeta, członek zarządu i zastępca ds. transportu pasażerskiego Kolei Czeskich

Jak dodał, w przypadku eksploatacji jednostek Desiro Classic zakupionych w Niemczech dla linii U8 z Děčína do Rumburka, jest to również efekt synergii, ponieważ przewoźnik używa tego samego typu pojazdów na linii U 28 z Děčína do Rumburka przez Bad Schandau i Sebnitz.

Dzięki włączeniu kolejnych Desiro do naszej bazy w Děčínie istnieje większe zaplecze operacyjne i możliwość wykorzystania jednostki na tej wspólnej czesko-niemieckiej linii. Zwiększy to niezawodność regionalnego transportu kolejowego na północy regionu Ústí nad Labem – zaznaczył Ješeta

Jednostki silnikowe Siemens Desiro Classic stanowią jeden z najbardziej rozpowszechnionych typów pojazdów silnikowych w Europie. Przedział pasażerski jest klimatyzowany i nowocześnie urządzony oraz przystosowany dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich. Posiadają również miejsce na wózki, rowery i inne duże bagaże.

Do pracy w regionie Ústí nad Labem będą stopniowo wprowadzane do kolorystyki regionalnego systemu transportowego, będą wyposażone w gniazdka elektryczne 230 V i złącza USB do zasilania elektroniki podróżnej, pokładową sieć Wi-Fi, stoliki i system informacyjny.

Prędkość maksymalna Desiro Classic to 120 km/h.