Koleje Czeskie zakupiły sześć zespołów silnikowych Desiro Classic, które mają być eksploatowane na linii U8 regionu Ústí nad Labem z Děčína przez Benešov nad Ploučnicí, Česká Kamenice i Jedlová do Rumburka.
Wszystkie sześć jednostek zostało już przetransportowanych do macierzystej bazy w Děčínie. Obecnie maszyniści i personel warsztatowy są szkoleni oraz podejmowane są niezbędne kroki administracyjne w celu zatwierdzenia eksploatacji pojazdów w Republice Czeskiej. Pasażerowie powinni wybrać się na przejażdżkę w miesiącach jesiennych.
Oprócz zakupu zupełnie nowych jednostek, kontynuujemy również odnawianie naszej floty o odpowiednie używane pociągi zakupione z zagranicy. Są to zawsze nowoczesne pojazdy i jednostki bez barier, które są mniej więcej w połowie planowanego okresu eksploatacji i nadal mogą bardzo dobrze służyć pasażerom w Republice Czeskiej. Jednocześnie jest to tańsze rozwiązanie niż zakup zupełnie nowych pociągów. Dlatego niektórzy klienci preferują ten model, a my staramy się zaspokoić potrzeby naszych klientów w ramach możliwości i dostępnych wysokiej jakości pojazdów za granicą”, powiedział Jiří Ješeta, członek zarządu i zastępca ds. transportu pasażerskiego Kolei Czeskich
Jak dodał, w przypadku eksploatacji jednostek Desiro Classic zakupionych w Niemczech dla linii U8 z Děčína do Rumburka, jest to również efekt synergii, ponieważ przewoźnik używa tego samego typu pojazdów na linii U 28 z Děčína do Rumburka przez Bad Schandau i Sebnitz.
Dzięki włączeniu kolejnych Desiro do naszej bazy w Děčínie istnieje większe zaplecze operacyjne i możliwość wykorzystania jednostki na tej wspólnej czesko-niemieckiej linii. Zwiększy to niezawodność regionalnego transportu kolejowego na północy regionu Ústí nad Labem – zaznaczył Ješeta
Jednostki silnikowe Siemens Desiro Classic stanowią jeden z najbardziej rozpowszechnionych typów pojazdów silnikowych w Europie. Przedział pasażerski jest klimatyzowany i nowocześnie urządzony oraz przystosowany dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich. Posiadają również miejsce na wózki, rowery i inne duże bagaże.
Do pracy w regionie Ústí nad Labem będą stopniowo wprowadzane do kolorystyki regionalnego systemu transportowego, będą wyposażone w gniazdka elektryczne 230 V i złącza USB do zasilania elektroniki podróżnej, pokładową sieć Wi-Fi, stoliki i system informacyjny.
Prędkość maksymalna Desiro Classic to 120 km/h.