UTK na początku listopada skontrolował pociągi uruchamiane przez 5 przewoźników

UTK na początku listopada skontrolował pociągi uruchamiane przez 5 przewoźników

W czasie Wszystkich Świętych i Święta Niepodległości zwiększa się liczba podróżnych. Dlatego więcej jest również kontroli przeprowadzanych przez inspektorów Urzędu Transportu Kolejowego. Pracownicy UTK sprawdzają stan pociągów by pasażerowie mieli pewność, że do celu dojadą bezpiecznie i w komfortowych warunkach. W trakcie pierwszych kontroli przeprowadzonych przed, jak i po 1 listopada wykryto 29 nieprawidłowości.

Kontrole UTK są niezapowiedziane i prowadzone przed wyruszeniem w trasę lub podczas jazdy pociągu. Inspektorzy sprawdzają elementy odpowiedzialne za bezpieczeństwo oraz związane z komfortem podróżowania i prawami pasażera.

Na początku listopada skontrolowano pociągi uruchamiane przez 5 przewoźników. W efekcie tych czynności stwierdzono 29 nieprawidłowości m.in. brak właściwych zabezpieczeń drzwi oraz odpowiedniej informacji pasażerskiej (niesprawne wyświetlacze), brak dostępu do toalet, czy niezapewnienie podróżnym odpowiedniego poziomu komfortu poprzez niedostosowanie pojemności składu do frekwencji. Tylko w jednym przypadku, z uwagi na stwierdzenie usterki bezpośrednio zagrażającej bezpieczeństwu, wydano decyzję wyłączającą tabor z eksploatacji.

Prezes UTK konsekwentnie weryfikuje poziom bezpieczeństwa i jakość usług pasażerskich poprzez planowe i doraźne kontrole. Analiza ich wyników na przestrzeni lat potwierdza, że dzięki inwestycjom związanym z modernizacją i zakupem nowego taboru podróżowanie koleją jest bezpieczne i staje się coraz bardziej komfortowe.

Pamiętaj o swoich prawach

W przypadku niezapewnienia odpowiedniej jakości podróży pasażerowie mogą złożyć reklamację do przewoźnika i domagać się zwrotu części ceny biletu. Jeśli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, można skontaktować się z Urzędem Transportu Kolejowego za pomocą formularza internetowego lub wiadomości e-mail na adres [email protected].

Infolinia (22) 460 40 80 dotycząca praw pasażerów jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.15 – 16.15.

Nieprawidłowości w zakresie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym można zgłosić poprzez aplikację Bezpiecznik.