Trudne warunki atmosferyczne wpływają na ruch pociągów [AKTUALIZACJA]

Trudne warunki atmosferyczne wpływają na ruch pociągów [AKTUALIZACJA]

Opady śniegu oraz marznącego deszczu w północnej części Polski i północnej części Mazowsza i województwa warmińsko-mazurskiego  w znaczący sposób wpływają na ruch pociągów.

Intensywne opady śniegu około godziny 15 wpłynęły na działanie urządzeń SRK na stacjach Drygały, Ełk oraz Gralewo.

Przed godziną 17:00, z powodu dużego oblodzenia sieci trakcyjnej na LK 202 na jednotorowym szlaku Damnica – Jerzyce Słupce, ruch pociągów został wstrzymany. Z tego powodu:

  • IC 18115/4 „POBRZEŻE” relacji Łódź Fabryczna – Kołobrzeg został odwołany na odcinku Damnica – Kołobrzeg.
  • EIP 3800/1 relacji Kraków Główny – Kołobrzeg został odwołany na odcinku Lębork – Kołobrzeg.

Pasażerowie kontynuowali podróż autobusami. Polregio wprowadziło zastępczą komunikację autobusową na odcinku Słupsk – Potęgowo.

Wieczorem na LK 131 zaobserwowano oszronienie sieci trakcyjnej w okolicach Smętowa.

Przed godziną 20:00 stwierdzono oblodzenie sieci trakcyjnej od Gąsocina w kierunku Ciechanowa i dalej w kierunku Działdowa. Ogromne problemy z pokonaniem tego odcinka ma pociąg Kolei Mazowieckich, którego opóźnienie sięga już ponad 280 minut.

Do odwołania na odcinku Działdowo-Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska – Działdowo uzgodniono wzajemne honorowanie biletów PKP Intercity i Kolei Mazowieckich.

Problemy występują także na LK353 w okolicach Biskupca Pomorskiego. Tam z powodu oblodzenia sieci trakcyjnej problemy ma pociąg Polregio relacji Olsztyn Główny- Toruń Główny. Jego opóźnienie wynosi ponad 160 minut.

Według informacji przedstawionych na Portalu Pasażera, obecnie opóźnienie 15 pociągów przekracza 60 minut.

Przypomnijmy, że pod koniec listopada PKP Polskie Linie Kolejowe deklarowały pełne przygotowanie się do trudnych warunkach zimowej aury. Dla usuwania lub łagodzenia skutków niekorzystnych warunków pogodowych na krajowej sieci kolejowej rozlokowano 281 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania torów i rozjazdów kolejowych: 15 zespołów odśnieżnych (kombajnów), 48 pługów i 218 odśnieżarek. Do pracy w warunkach zimowych przygotowane są 182 zespoły przeznaczone do szybkiego usuwania awarii i usterek.

AKTUALIZACJA 23:59

Według stanu na godz. 29:59 punktualność 114 pociągów będących na trasie wynosi 69%, a punktualność 5921 pociągów, które dojechały do końca trasy wyniosła 91%.

AKTUALIZACJA czwartek godz. 7:00

Nadal występuje oblodzenie sieci trakcyjnej na odcinku między Nasielskiem a Działdowem na linii Warszawa – Gdańsk.

Obecnie utrzymywany jest przejazd pociągów dalekobieżnych. Wstrzymane zostały przejazdy pociągów regionalnych. Przewoźnik Koleje Mazowieckie wprowadził zastępczą komunikację autobusową na odcinku Działdowo – Nasielsk. Pociągi PKP Intercity jadące z i do Gdańska, Olsztyna mogą mieć opóźnienia  – poinformował Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Między Nasielskiem a Działdowem przy odladzaniu sieci trakcyjnej pracują trzy pociągi sieciowe.

Trudne warunki atmosferyczne spowodowały wstrzymanie ruchu pociągów także na odcinkach Wyszków – Ostrołęka, Małkinia – Sadowne (linia Warszawa – Białystok). Przewoźnik organizuje zastępczą komunikację autobusową. Ograniczony jest ruch pociągów na linii Słupsk – Lębork.

Bieżąca sytuacja na sieci kolejowej monitorowana jest przez specjalny zespół złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników, który natychmiast reaguje na wszelkie utrudnienia. Służby PLK SA na bieżąco monitorują sytuację pogodową. W ciągłej gotowości są drużyny szybkiego reagowania na usterki, pociągi sieciowe i lokomotywy osłonowe – podkreśla przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

AKTUALIZACJA czwartek godz. 8:00

Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK poinformował, że służby techniczne po odlodzeniu sieci trakcyjnej wznowiły ruch pociągów na trasie Małkinia – Sadowne (linia Warszawa – Białystok).

Cały czas pociągi sieciowe pracują przy odladzaniu sieci na odcinkach między Nasielskiem a Działdowem na linii Warszawa – Gdańsk, na trasie Wyszków – Ostrołęka oraz w woj. kujawsko – pomorskim na trasie Warlubie – Twarda Góra – Smętowo. Ograniczony jest ruch pociągów na linii Słupsk – Lębork oraz Słupsk – Ustka – wymienia Jakubowski.

AKTUALIZACJA czwartek godz. 12:00

Służby techniczne po odlodzeniu sieci trakcyjnej przywracają ruch pociągów trakcją elektryczną na trasie Nasielsk – Działdowo na linii Warszawa – Gdańsk, linii Słupsk – Lębork oraz w woj. kujawsko – pomorskim na trasie Warlubie – Twarda Góra – Smętowo – poinformowało biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe.

Cały czas pociągi sieciowe pracują przy odladzaniu sieci na odcinkach Pasieki – Ostrołęka na trasie Ostrołęka – Wyszków oraz Słupsk – Ustka.

AKTUALIZACJA czwartek godz. 21:00

Linie kolejowe mimo trudnych warunków atmosferycznych są przejezdne. Najtrudniejsza sytuacja związana z opadami marznącego deszczu i zmianami w rozkładach jazdy występuje na liniach:

  • Warlubie – Twarda Góra – Smętowo w województwie kujawsko-pomorskim pracują lokomotywy, które z wykorzystaniem trakcji spalinowej, umożliwiają kursowanie pociągów. Na linii prowadzone są prace przy odladzaniu sieci trakcyjnej. Służby energetyczne deklarują, że powinny się zakończyć w nocy.
  • Lębork – Słupsk w województwie pomorskim przejazd pociągów umożliwiają lokomotywy spalinowe, kontynuowane są prace przy odladzaniu sieci trakcyjnej.

Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK, podkreśla, że w nocy z czwartku na piątek wykonywane będą jazdy patrolowe na kilkuset kilometrach linii kolejowych w celu sprawdzenia przejezdności najważniejszych szlaków.

Sytuacja na sieci kolejowej monitorowana jest przez specjalny zespół złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników, który natychmiast reaguje na wszelkie utrudnienia. Służby PLK SA na bieżąco monitorują sytuację pogodową. W ciągłej gotowości są drużyny szybkiego reagowania na usterki, pociągi sieciowe i lokomotywy osłonowe. O zmianach w kursowaniu pociągów informują drużyny konduktorskie, komunikaty podawane są na stacjach i przystankach oraz na www.portalpasazera.pl. – dodaje Jakubowski.