Siemens Mobility i Siemens Energy rozwijają technologię wodorową w pociągach

Siemens Mobility i Siemens Energy rozwijają technologię wodorową w pociągach

Firmy Siemens Mobility i Siemens Energy podpisały porozumienie dot. wspólnego opracowania i zaoferowania technologii dla pociągów wodorowych. Celem projektu jest promowanie gospodarki wodorowej w Europie oraz wspieranie dekarbonizacji w sektorze kolejowym.

W ciągu najbliższych 20 lat tysiące pociągów z napędem spalinowym mają być sukcesywnie zastępowane pojazdami z alternatywnymi źródłami zasilania – np. wodorowym, czy akumulatorowym. Obecnie pojazdy z silnikiem diesla są szeroko eksploatowane na niezelektryfikowanych trasach kolejowych, które np. w Niemczech stanowią ok. 50 % całej sieci kolejowej.

Siemens Energy i Siemens Mobility planują wspólne opracowanie znormalizowanego rozwiązania infrastruktury wodorowej do zasilania pociągów napędzanych wodorem, a następnie rozszerzenie tego rozwiązania w projektach pilotażowych i konkretnych projektach klientów.

– Nasza współpraca z Siemens Energy toruje drogę do zrównoważonej i przyjaznej dla klimatu mobilności. W ten sposób możemy wspierać naszych klientów w dłuższej perspektywie czasowej w zastępowaniu ich pociągów spalinowych, bezemisyjnym pociągami napędzanymi wodorem. Wspólnie z firmą Siemens Energy możemy nawet zaoferować „wodór jako usługę” dla całego okresu eksploatacji pociągu – mówi Albrecht Neumann, dyrektor pionu taboru w Siemens Mobility.

– Dekarbonizacja systemów energetycznych jest głównym celem Siemens Energy. Wspólnie z firmą Siemens Mobility chcemy rozwijać technologie wodorowe w pociągach – m.in. opracowując rozwiązania w zakresie elektrolizy i szybszego tankowania pociągów napędzanych wodorem – mówi Armin Schnettler, EVP New Energy Business w Siemens Energy.

Siemens Mobility pracuje już nad pociągiem wodorowym Mireo Plus H, który ma pojawić się na torach w 2021 r.