Rozprza: wykonawca wybrany, finansowania brak

Rozprza: wykonawca wybrany, finansowania brak

PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na odbudowę tory nr 3 na stacji Rozprza na linii kolejowej nr 1 Warszawa – Katowice. Podpisanie umowy nastąpi po zapewnieniu finansowania.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych toru nr 3 o długości 750 m. wraz z rozjazdami,  urządzeniami sterowania ruchem kolejowym oraz  budową sieci trakcyjnej  w stacji Rozprza w planowanej lokalizacji km 155,880 – 156,792.

Na sfinansowanie zamówienia zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć 20 910 000,00 zł brutto, a oferty złożyło pięciu wykonawców.

Ostatecznie  PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały ofertę złożoną przez Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane ”TOR” z Mysłowic.

Wykonawca zaoferował 9,1 mln zł netto (11,2 mln zł brutto) za realizację zadania. Podpisanie umowy nastąpi po zapewnieniu finansowania – poinformował Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.

Jak dodał nasz rozmówca budowa toru o długości co najmniej 750 metrów zwiększy przepustowość odcinka Piotrków Trybunalski – Radomsko. Na linii nr 1 Warszawa – Katowice możliwa będzie sprawniejsza obsługa większej liczby pociągów.

Projekt budowy toru nr 3 planowany do refundacji ze środków Krajowego Programu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Przypomnijmy, że stacja Rozprza była modernizowana w latach 2014-2015. Usunięto wówczas tor nr 3 a także jedno-krawędziowy peron numer 1.

Obecnie na stacji podróżni mają do dyspozycji peron wyspowy o długości 200 m, szerokości ok. 6m i wysokości 0,55m nad główka szyny.