Renfe zainwestuje 164 mln euro w modernizację systemu sprzedaży i rezerwacji biletów

Renfe zainwestuje 164 mln euro w modernizację systemu sprzedaży i rezerwacji biletów

Zarząd Kolei Hiszpańskich Renefe zatwierdził plany aktualizacji i modernizacji systemu sprzedaży i rezerwacji biletów. Przewoźnik zainwestuje w projekt 164,1 mln euro.

W szczególności zatwierdzono udzielenie dwóch zamówień: zamówienie na usługi w zakresie projektowania, budowy, utrzymania i eksploatacji nowego systemu sprzedaży i rezerwacji biletów Renfe, które zostało przyznane spółce joint venture Accenture i Evolutio Cloud Enable, na kwotę 78,6 mln euro oraz drugie na wdrożenie, konfigurację i eksploatację Systemu Obsługi Pasażerów (PSS), które zostało przyznane firmie Sqills Products BV za 85,5 mln euro.

Celem projektu jest rozwijanie i utrzymywanie kanałów sprzedaży (strona internetowa, aplikacja, kasy biletowe, agencje, automaty samoobsługowe, aplikacja audytorska itp.) za pomocą nowych technologii w infrastrukturze chmurowej, oraz systemów dostępu dla klientów (zameldowanie, dostęp do sali klubowej itp.).

Wdrożenie nowych narzędzi ma na celu usprawnienie obsługi klientów. Nowy system sprzedaży zapewni funkcjonalność, skalowalność, zgodność z europejskimi standardami oraz ułatwi integrację z innymi aplikacjami i firmami trzecimi.

Dodatkowo, zostaną opracowane moduły uzupełniające z konkretnymi usługami lub aplikacjami Renfe, które nie są zawarte w systemie zarządzania pasażerami (PSS) i są niezbędne dla systemu sprzedaży (np. logowanie użytkowników, strefa prywatna klienta, kontrola odszkodowań, kontrola oszustw, kontrola dokumentów, wystawianie faktur itp.).

Uruchomienie nowego systemu sprzedaży opiera się na zestawie zasad projektowych, które pozwolą Renfe dostosować się do tej ewolucji, gwarantując ciągłość biznesową bez przestojów w świadczeniu usług w procesie migracji z obecnego systemu do przyszłego.

To wdrożenie pozwoli na największą transformację sprzedaży za pośrednictwem strony przewoźnika, co przekłada się na poprawę obsługi klientów. Obecnie serwis ten ma 5,6 miliona unikalnych użytkowników miesięcznie i 11,5 miliona odwiedzin miesięcznie.