Renfe pomoże rozwijać KDP między Dallas a Houston

Renfe pomoże rozwijać KDP między Dallas a Houston

Hiszpański narodowy przewoźnik kolejowy Renfe podpisał umowę na pełnienie funkcji wczesnego operatora szybkiej linii Texas Central między Dallas a Houston.

Po podpisaniu tej umowy Renfe będzie współpracować z Texas Central w zakresie projektowania i rozwoju operacyjnych oraz komercyjnych aspektów projektu dużej prędkości. Porozumienie to stanowi nowy etap projektu, w który zaangażowani są najlepsi eksperci w branży kolejowej.

Oprócz przyszłej eksploatacji gwarantowanej przez ten drugi kontrakt, Renfe od końca 2018 roku świadczy dla Texas Central usługi doradcze i konsultingowe w zakresie dostaw, ostatecznego projektu, wykonania, budowy, testów i uruchomienia przyszłej linii dużych prędkości.

System, który Texas Central Railroad zamierza zbudować w Teksasie, będzie repliką japońskiego systemu szybkiej kolei Tokaido Shinkansen, obsługiwanego przez Central Japan Railway Company (JRC). Central Texas wybrał system z 55-letnim doświadczeniem, który jest jednym z najbezpieczniejszych i najbardziej zaawansowanych na świecie i każdego dnia przewozi ponad 400 000 pasażerów.

Projekt Central Texas przewiduje utworzenie 17 000 bezpośrednich miejsc pracy w ciągu sześciu lat budowy, ponad 20 000 miejsc pracy w łańcuchu dostaw i ponad 1 400 stałych bezpośrednich miejsc pracy, gdy usługa będzie w pełni operacyjna. Ponadto projekt wykorzysta 7,3 miliarda dolarów w materiałach od amerykańskich firm z 37 stanów. A w ciągu najbliższych 25 lat będzie miał bezpośredni skumulowany wpływ ekonomiczny w wysokości 36 miliardów dolarów.

Szybki pociąg między Houston a Dallas/Fort Worth połączy te dwa miasta, oddalone od siebie o 386 kilometrów, w mniej niż 90 minut.

Oprócz stacji Dallas/Fort Worth i Houston, będzie miał stację pośrednią w dolinie Brazos. Wszystkie stacje będą połączone z siecią autostrad i komunikacją miejską oraz będą posiadały duże parkingi.

Texas High Speed ​​Rail jest promowana przez Texas Central Partners, LLC (Central Texas), prywatną firmę wspieraną przez inwestorów, która planuje rozwijać projekt bez środków publicznych (stanowych lub federalnych). Zarejestrowana jako spółka kolejowa, od 2014 roku współpracuje z władzami federalnymi i stanowymi nad projektem, który planuje połączyć czwarty i piąty co do wielkości region gospodarczy w Stanach Zjednoczonych.