Pasażerowie korzystają z nowych peronów między Warszawą a Poznaniem

Pasażerowie korzystają z nowych peronów między Warszawą a Poznaniem

Zwiększa się komfort przejazdu na linii Warszawa – Poznań m.in. dzięki nowym peronom w Nowej Suchej, Kęszycach i Jasionnie Łowickiej. Przystanki są dostosowywane do potrzeb podróżnych. To efekty realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji trasy  za ok. 2 mld zł.

Podróżni zyskali od początku lipca lepszy dostęp do pociągów z nowych peronów w Nowej Suchej, Kęszycach i Jasionnie Łowickiej. Przygotowane są wiaty i ławki. Jest jasne oświetlenie. Orientację w podróży ułatwia czytelne oznakowanie. Dogodne dojście na pociąg, także pasażerom mającym trudności z poruszaniem się lub z ciężkim bagażem, zapewniają pochylnie. Dla osób niewidomych udogodnieniem są ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą. W pierwszym kwartale przyszłego roku sąsiednie perony w Nowej Suchej, Kęszycach i Jasionnie Łowickiej będą miały taki sam standard.

Miedzy Poznaniem a Warszawą lepszy dostęp do pociągów

Poza komfortem i podniesieniem poziomu bezpieczeństwa inwestycja na trasie Poznań – Warszawa zapewni sprawną obsługę większej liczby pociągów – lepszą ofertę przewozową. Po zakończeniu prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze składy pojadą między Warszawą a Poznaniem w ok. 2:20 h. Możliwe będzie skrócenie podróży regionalnych np. z Kutna do Łowicza o 11 min, a między Sochaczewem a Kutnem o 15 min.

Modernizacja linii Warszawa – Poznań zakończyła się na wielkopolskim odcinku trasy. Podróżni korzystają z dostępniejszych peronów między Swarzędzem a Barłogami w Podstolicach, Koninie i Kole. Na linii są nowe tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania. Teraz efekty inwestycji sukcesywnie osiągane są na odcinkach linii w województwie łódzkim i mazowieckim.

Na odcinku Barłogi – Żychlin podróżni korzystają z nowych peronów na przystankach Sklęczki i Nowe Kutnowskie obok jednego toru, przebudowywane są perony na sąsiednim. W Kutnie są dwa zmodernizowane perony. Na pozostałych dwóch montowane są m.in. ławki i tablice informacyjne. Dla lepszej komunikacji przebudowywane jest przejście podziemne, które zostanie wyposażone w windy. W tunelu instalowane jest oświetlenie.

Niemal na całym, ok. 60 km odcinku wymieniono tory i sieć trakcyjną. Pociągi jeżdżą dwoma nowymi torami między Żychlinem a Starą Wsią oraz Krzewiem i Barłogami. Na pozostałych szlakach wykonawca montuje urządzenia sterowania ruchem, modernizuje perony i obiekty inżynieryjne, m.in. dwa wiadukty w Kutnie.

Między Żychlinem a Sochaczewem są przebudowane perony w Nowej Suchej, Kęszycach, Jasionnie Łowickiej, Mysłakowie, Niedźwiadzie Łowickiej i Zosinowie. W Łowiczu jest nowy peron. Na sąsiednim wykonawca montuje zadaszenie, oświetlenie i nagłośnienie. Przygotowywane jest dogodne dojście nowym przejściem podziemnym, które zastąpi kładkę.

Wymiana torów i sieci trakcyjnej na ponad 50 km odcinku odbywa się z utrzymaniem rozkładowej jazdy pociągów. Nowe tory są na szlakach Bednary – Łowicz, Łowicz – Jackowice i Jackowice – Żychlin. Budowany jest wiadukt nad torami w Łowiczu i przebudowywany most na Rawce.

Na odcinku Swarzędz – Sochaczew są nowe perony na 13 stacjach i przystankach. Na modernizowanej linii przygotowywane są Lokalne Centra Sterowania w Kutnie i Łowiczu. Dzięki nowym systemom i urządzeniom zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.