Rafamet zaprezentował możliwości na seminarium w Warszawie

Rafamet zaprezentował możliwości na seminarium w Warszawie

Rafamet wziął udział w seminarium pt. „Nowoczesne systemy utrzymania i diagnostyki zestawów kołowych”, które zorganizowane zostało przez SITK. Dokładnie 6 października w Instytucie Kolejnictwa w Warszawie wysłuchano licznych prelekcji oraz przyjrzano się urządzeniom zaprezentowanym w Centralnym Zakładzie Intercity S.A.

Podczas październikowego seminarium odbył się szereg paneli ściśle związanych z tematyką seminarium. Grono prelegentów zasilił także Janusz Bluk, Dyrektor Marketingu firmy Rafamet S.A. wygłaszając referat pt. „Nowoczesna tokarka podtorowa do reprofilacji zestawów kołowych w pojazdach szynowych”.

– Ze względu na obecną sytuację z COVID-19 seminarium  było dość kameralnym spotkaniem, jednak bardzo dla nas owocnym i ciekawym. W trakcie wydarzenia poruszyliśmy tematy związane z zagadnieniami utrzymania w ruchu kolejowych zestawów kołowych – mówi Janusz Bluk, Dyrektor Marketingu firmy Rafamet S.A.

Przedstawił on zebranym m.in. historyczne fakty dotyczące spółki z Kuźni Raciborskiej, kamienie milowe firmy, cenne informacje poświęcone ofercie produktowej firmy z naciskiem na urządzenia dla kolejnictwa, a zwłaszcza na tokarki podtorowe, ich innowacyjność, a także rozwiązania technologiczne.

– Takie wydarzenia są dla nas doskonałą sposobnością do podtrzymania ważnych relacji. Tak stało się w przypadku zaprzyjaźnionej firmy GRAW Sp. z o.o. (Goldschmidt Group) z którą wspólnie mogliśmy akcentować sukcesy i dobrą współpracę na polu diagnostyki oraz pomiarów dla profili kół i zestawów kołowych. Niezmiernie cieszy nas także fakt, że uczestnicy wydarzenia mogli na własne oczy zobaczyć maszynę firmy Rafamet, która pracuje w warsztatach naprawczych Intercity – tłumaczy J. Bluk.

Wspomniana maszyna to tokarka podtorowa UGE 300 N, która znajduje się w Centralnym Zakładzie Intercity S.A. w Warszawie. Jest to sterowana numerycznie dwusuportowa tokarka specjalistyczna przeznaczona do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych ciężkich pojazdów trakcji szynowej bez konieczności demontażu zestawów kołowych.

W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele firm związanych z szeroko rozumianą branżą kolejową, operatorzy odpowiedzialni za transport pasażerski i towarowy, usługi serwisowe, a także reprezentanci stowarzyszeń branżowych. Warszawskiemu seminarium towarzyszyły także obchody jubileuszu 25-lecia Krajowego Klubu Seniora SITK (Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej).