Polregio szykuje SA136 do obsługi połączeń w Lubuskiem

Polregio szykuje SA136 do obsługi połączeń w Lubuskiem

W listopadzie Polregio zakupiło od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego trzy spalinowe zespoły trakcyjne serii SA136, wyprodukowane w 2010 roku. Aby pojazdy mogły ponownie wyruszyć na tory z pasażerami, konieczne jest przeprowadzenie przeglądu P3.2.

Zachodniopomorski samorząd przez ponad pół roku próbował sprzedać pojazdy. Początkowo cena wynosiła łącznie 33 mln złotych netto. Ostatecznie, w ramach czwartego postępowania przetargowego, Polregio zakupiło je za kwotę 21 mln złotych netto.

Każdy dodatkowy skład to dla nas szansa na zwiększenie komfortu podróżnych, dlatego systematycznie staramy się powiększać tabor Polregio. Nowe jednostki trafią tam, gdzie obecnie istnieją największe potrzeby, a w tej chwili jest to oczywiście województwo lubuskie. Mamy nadzieję, że dodatkowe jednostki taborowe spełnią oczekiwania podróżnych – skomentował zakup taboru Adam Pawlik, prezes Polregio.

Przypomnijmy, że już w przeszłości Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego sprzedał tabor przewoźnikowi. Pod koniec 2021 roku spółka nabyła elektryczne zespoły trakcyjne o oznaczeniach kolejowych EN57AL-1515, EN57AL-1570, EN57AL-1557, dwa spalinowe zespoły trakcyjne typu 223M serii SA139 oraz jeden spalinowy autobus szynowy serii SA109.