PKP Intercity podpisało umowę na dostawę 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych

PKP Intercity podpisało umowę na dostawę 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych

PKP Intercity podpisało z firmą Newag umowę na dostawę 35 nowych dwunapędowych zespołów trakcyjnych (HZT). Nowosądecki producent jako jedyny podmiot złożył ofertę w przetargu . To pierwsze takie pojazdy w parku taborowym przewoźnika.

Przewoźnik na ten projekt przeznaczył  3 367 324 506,00 zł brutto. Spółka Newag oczekiwała 3 364 819 857,00 zł brutto. 

To wielka chwila, szczególnie dla tych, którzy będą jeździć tymi pociągami. To odpowiedź na zapotrzebowanie, szczególnie z Polski wschodniej. To jest odpowiedź na zapotrzebowanie przede wszystkim na komfortowe przejazdy naszymi pociągami z mniejszych miast na Podlasiu, Lubelszczyźnie i Podkarpaciu. Każdy, kto mieszka na Zamojszczyźnie, w Jaśle, Hrubieszowie, Zamościu i czekał na komfortowe, nowoczesne pociągi Intercity, wreszcie może powiedzieć, tak, nastąpiła ta chwila – powiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.

 

Nowe dwunapędowe zespoły trakcyjne zapewnią miejsce dla 178 osób (154 miejsca w drugiej klasie i 20 w pierwszej). Pojazdy będą wyposażone w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów. W pojazdach znajdzie się 8 stojaków na rowery. Ponadto pasażerowie będą mogli skorzystać z oferty gastronomicznej dostępnej z maszyn vendingowych.

Podpisany dzisiejszy kontrakt na 35 pociągów dwunapędowych opiewa na wartość ponad 3 miliardów złotych. Kontrakt również zawiera klauzulę, że producent będzie utrzymywał nasze pociągi przez 10 lat. Te pociągi dadzą możliwość rozwoju oferty PKP Intercity, szczególnie na liniach niezelektryfikowanych – powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity

Prezes przewoźnika podkreślił, że te pociągi są bardzo nowatorskie, ponieważ w przyszłości moduł silnika spalinowego z generatorami będzie można zastąpić modułami wodorowymi..

Pierwsze dwie jednostki zostaną przekazane do PKP Intercity po 30 miesiącach od popisania umowy z producentem. Zgodnie z zamówieniem wykonawca gwarantuje utrzymanie pojazdów przez 10 lat użytkowania, które będzie świadczone przy udziale pracowników przewoźnika.