Pierwsza „hybryda” Kolei Wielkopolskich gotowa

Pierwsza „hybryda” Kolei Wielkopolskich gotowa

Newag zakończył jazdy próbne pierwszego zmodyfikowanego pojazdu Kolei Wielkopolskich, który został rozbudowany z wersji spalinowej na wersję dwutrakcyjną.

Przypomnijmy, że pod koniec 2022 r. Koleje Wielkopolskie ogłosiły przetarg dotyczący modyfikacji pojazdów typu 36WEhd na pojazdy dwutrakcyjne.

Jak można było się domyśleć tylko Newag złożył przewoźnikowi ofertę wykonania modyfikacji pojazdów 36WEhd nr 003, 004, 005 i 006, a w ramach opcji nr 025 oraz 026.

Po tygodniu wielkopolskich przewoźnik zaakceptował ofertę producenta.

Kilka dni temu Newag poinformował o jazdach próbnych pierwszego zmodyfikowanego 36WEhd-003 do wersji 36WEh-003.

Pozostałe pojazdy mają zostać przystosowane do jazdy dwutrakcyjnej do 10 listopada 2023 r. Za modyfikację czterech pojazdów przewoźnik zapłaci 10 184 400 zł brutto.

Koleje Wielkopolskie oczekiwały że po wykonanych pracach pojazdy będą dostosowane do jazdy z prędkością min. 160 km/h w trybie elektrycznym z wykorzystaniem energii trakcyjnej, a przyśpieszenie rozruchu osiągnie wartość ≥ 1.1 m/s².

Przypomnijmy, że dwa pierwsze pojazdy typu 36WEhd, Koleje Wielkopolskie włączyły do eksploatacji we wrześniu 2020 r. Dwa najmłodsze spalinowe Impuls 2 trafiły do Wielkopolski w pod koniec grudnia 2022 r.