Newag chce zmodyfikować spalinowe Impulsy Kolei Wielkopolskich

Newag chce zmodyfikować spalinowe Impulsy Kolei Wielkopolskich

Jak można było się domyśleć tylko Newag złożył Kolejom Wielkopolskim ofertę wykonania modyfikacji pojazdów typu 36WEhd na pojazdy dwutrakcyjne.

Na sfinansowanie zamówienia wielkopolski przewoźnik zamierza przeznaczyć 14 339 340 zł brutto, w tym na zakres podstawowy (czterech pojazdów) – 9 559 560 zł brutto oraz w ramach prawa opcji (modyfikacja dwóch pojazdów) – 4 779 780 zł brutto.

Newag złożył ofertę w wysokości 15 276 600 zł brutto, z czego 10 184 400 zł na modyfikacje czterech pojazdów oraz 5092200 w ramac prawa opcji.

Koleje Wielkopolskie oczekują, że po wykonanych pracach pojazdy będą dostosowane do jazdy z prędkością min. 160 km/h w trybie elektrycznym z wykorzystaniem energii trakcyjnej, a przyśpieszenie rozruchu osiągnie wartość ≥ 1.1 m/s².

Przewoźnik oczekuje by pojazdy umożliwiały realizację przewozów w trakcji wielokrotnej.

Jeśli uda się rozstrzygną postępowanie, przewoźnik zlecenie modyfikacji pierwszego pojazdu zostanie złożone nie wcześniej niż 1 lipca 2023 r. Spółka zobowiązana jest złożyć zlecenia na wszystkie pojazdy do 10 listopada 2023 r.

W ramach zamówienia podstawowego Koleje Wielkopolskie chcą zmodyfikować pojazdy 36WEhd nr 003, 004, 005 i 006, a w ramach opcji nr 025 oraz 026.

Przypomnijmy, że dwa pierwsze pojazdy typu 36WEhd, Koleje Wielkopolskie włączyły do eksploatacji we wrześniu 2020 r. Dwa najmłodsze spalinowe Impuls 2 trafiły do Wielkopolski w pod koniec grudnia 2022 r.